[Flash 8] loadMovie werkt gewoon niet.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:20

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey jongens, ik ben op het moment bezig met een simpele site maar om 1 of andere manier werkt er hier iets helemaal niet goed. Wat in andere Flash bestanden gewoon goed werkt.

Ik heb een Fla genaamd home.nl in home.fla is een layer genaamd "AS" hier zit ik mijn ActionScript code in.

Het bestand heeft maar 1 frame, de AS code is dit.

code:
1
2
stop()
loadMovie("contactform.swf", screen);

De bedoeling is om het bestand "contactform.swf" in de movieclip "screen" te laden. Het home.swf en contactform.swf staan in dezelfde map. Maar waarom wordt "contactform.swf" niet in de movieclip "sceen" geladen?

Disclaimer.

code:
1
2
stop()
loadMovie("contactform.swf", "screen");

Werkt ook niet.

En ja er staat een MC genaamd "screen" in het beeld met 100% alfa en alles.
Hopelijk kan iemand me helpen met dit simpele maar toch rare probleem.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08-2025
Ik ben zelf ook nog maar net een paar weken met Flash 8 begonnen, dus het volgende is maar even een gok: Je geeft een loadMovie commando NA de de stop(), dus de animatie is dus volgens mij al gestopt en dat commando zal niet worden meegenomen. Je moet denk ik een of andere event handler gebruiken in plaats van de stop() ( on load() bijvoorbeeld ). Dit kun je testen door de stop() tijdelijk weg te laten.

Zoals gezegd: Tis een gokje, ik hoop hiermee geholpen te hebben, laat het ff weten s.v.p.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

• hopakee
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2023
flash8 waarom niet meteen as2.0 doen dan.

screen.loadMovie("contactform.swf",);
stop();

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
@ZipoBibrok5-108, die "stop()" zorgt ervoor dat de frame niet verder gaat, de AS op dat frame wordt gewoon uitgevoerd
hopakee schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:28:
flash8 waarom niet meteen as2.0 doen dan.

screen.loadMovie("contactform.swf",);
stop();
Werkt ook niet..

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• hopakee
MrVegeta schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:37:
@ZipoBibrok5-108, die "stop()" zorgt ervoor dat de frame niet verder gaat, de AS op dat frame wordt gewoon uitgevoerd

[...]

Werkt ook niet..
heb je het script gekopieerd en geplakt? ik zie namelijk dat er een comma te veel in staat..

screen.loadMovie("contactform.swf",); moet zijn
screen.loadMovie("contactform.swf");

verder, is er iets in je output window te zien bij het testen/publishen van de movie?

[ Voor 9% gewijzigd door hopakee op 07-09-2006 11:40 ]

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-01 09:15
Die komma na de filenaam moet er nog uit, maar als dat niet helpt kan ik maar een paar mogelijke oorzaken bedenken

- De "screens" mc bestaat niet (of heeft geen instance-naam).
- De "screens" mc staat weer in een ander object/mc en moet dus als ander.screens aangepsroken worden of zo.
- Het bestand dat je probeert te laden bestaat niet of heeft een andere naam/pad.

Hope this helps...

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Extra comma had ik al gezien en er uit gehaald.

screen.loadMovie("contactform.swf");
stop();

Werkt niet. Echt dit is heel raar, ik zet beide bestanden even online dan kunnen jullie zelf even kijken.

http://84.41.133.88/mbt/

http://84.41.133.88/mbt/contactform.fla
http://84.41.133.88/mbt/contactform.swf
http://84.41.133.88/mbt/home.fla.
http://84.41.133.88/mbt/home.swf
Weefselkweekje schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:42:
Die komma na de filenaam moet er nog uit, maar als dat niet helpt kan ik maar een paar mogelijke oorzaken bedenken

- De "screens" mc bestaat niet (of heeft geen instance-naam).
- De "screens" mc staat weer in een ander object/mc en moet dus als ander.screens aangepsroken worden of zo.
- Het bestand dat je probeert te laden bestaat niet of heeft een andere naam/pad.

Hope this helps...
"screens" bestaad idd niet de mc met instance name "screen" wel, het bestand contactform.swf staat in dezelfde map als home.swf.

Alvast bedankt voor de moeite.

[ Voor 46% gewijzigd door MrVegeta op 07-09-2006 11:55 ]

• hopakee
OKE!!! je hebt de screen movieclip terug geschaalt naar 0.5 en 0.2 % dat gaat natuurlijk niet werken.
je moet het wel op 100% laten staan anders wordt de clip die je inlaad op hetzelfde percentage geschaald.

[ Voor 78% gewijzigd door hopakee op 07-09-2006 12:20 . Reden: kleine textuele correctie :) ]

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

haha inderdaad, als je je screen MC uitrekt zie je em gewoon hoor :)

(ow je topic hoort stiekem trouwens hier >Webdesign, Markup & Clientside Scripting)

[ Voor 44% gewijzigd door kaassouffle op 07-09-2006 13:45 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hm das raar, ik heb in een ander flash document ook een soortdezelfde methode gebruikt en daar heb ik mijn MC op 1 x 1 en daar laat die wel alles in zien.

Iig weer wat geleerd, bedankt voor alle hulp!

• ahrik
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
aansluitend vraagje:

ik heb op mn AS layer dit staan:
code:
1
2
3
agenda1.loadMovie("1.jpg");
agenda2.loadMovie("2.jpg");
agenda3.loadMovie("3.jpg");

alleen hij laad alleen agenda1 .. weet iemand hoe ik ze voor alle 3 kan laden?

bvd!
Pagina: 1