raid0 bij windows installatie gezien als 2 hdd's

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 08:50
Ik heb een raid0 setup gemaakt met de onboard raid controller van de asus p5w.
Als ik bij de installatie van windows een schijf moet kiezen ziet hij alle 2 de schijven apart.

Is dit normaal of heb ik de raid0 niet goed ingesteld?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ik denk niet dat het nodig is hiervoor een apart topic te openen, aangezien je dezelfde vraag stelt in je vorige topic: blauw scherm tijdens installatie van windows xp.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 08:50
Idd maar ik dacht dat dit deel van de vraag beter paste in dit subforum

Verwijderd

crazyheinz schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:44:
Ik heb een raid0 setup gemaakt met de onboard raid controller van de asus p5w.
Als ik bij de installatie van windows een schijf moet kiezen ziet hij alle 2 de schijven apart.

Is dit normaal of heb ik de raid0 niet goed ingesteld?
Ik denk dat je de Driver vergeet bij de installatie van windows. Je moet ook f6 rammen tijdens de setup als die erom vraagt :) en wel de diskette met drivers bij de hand houden

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

lizm, zelfs dan krijg je nog niet automagisch RAID.
Je zal eerst de schijven moeten toevoegen aan een RAID Array, via de configuratie van de RAID Controller.
Als je een hardwarematige controller hebt, zie je tijdens het booten ergens "press Fx to enter RAID utility" of een melding die er op lijkt. (waar Fx een van de F toetsen bovenaan je toetsenbord is)
Met een softwarematige controller is het helaas onmogelijk om er van te booten, omdat je daarvoor eerst software moet installeren voordat je een RAID Array kan maken.
Je zal dan eerst een schijf moeten hebben waar je Windows op installeert en dan kan je pas de rest van je schijven in de array zetten. Je Windows schijf kan er dus niet bij dan, omdat je er dan niet meer van kan booten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Je zal eerst de schijven moeten toevoegen aan een RAID Array, via de configuratie van de RAID Controller.
Ja dat klopt.

Alleen ben ik het er niet mee eens met die softwarematige controller, want ik kan hier wel gewoon een Raid setup bouwen van 2 schijven, en daarmee setup starten + drivers installeren, en voila de hele raid (0 / 1 / beide) array kan ik van starten, hoewel ik vermoed een IDE schijf nodig te hebben overigens.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de handleiding van je moederbord danwel RAID controller :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.