Telefoon splitsen naar 5 kamers

Pagina: 1
Acties:
  • 2.202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Barry1989
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-10-2021
inleiding
In mijn huis wil ik op 7 plaatsen een telefoon kunnen neerzetten. In elke kamer 1 en in grote kamers 2. Ook wil ik op elke kamer in huis een of meerdere LAN aansluitingen hebben.

Wat heb ik gedaan
Ik heb al (ben bijna klaar) overal een cat5 box geplaats en allemaal kabels (cat 5e ook voor telefoon) naar 1 punt getrokken (trapkast).

2e verdieping
Zolder: 6 LAN aansluitingen en 2 telefoon aansluitingen

1e verdieping
Kamer 1: 3 LAN aansluitingen 1 telefoon aansluiting
Kamer 2: 1 LAN aansluiting en 1 telefoon aansluiting
Kamer 3 1 LAN aansluiting en 1 telefoon aansluiting

Begane grond
Woonkamer: 2 Lan aansluiting en 2 telefoon aansluitingen

Hoe ga ik alles aansluiting
Ik wil eerst alle LAN en telefoon aansluitingen aansluiten op een 24port patchpanel
Dan wil ik een 16ports Gigabit switch eronder hangen
Aangesloten op een linksys WRT54G

over de telefoonaansluiting zit ik nog een beetje te denken. Ik dacht eerst ik gebruik 1 port van het patchpanel Daaruit trek ik minimaal 7 of meer telefoon kabeltjes(4wire) en die patch ik dan op de andere porten van het patchpanel waar de telefoon komt zeg maar en aan de voorkant waar aan de achterkant die 7 kabeltjes of meer komen trek ik gewoon een kabel vanaf de splitter en klaar denk ik. MAAR...

Wordt het signaal dan niet te zwak als ik het zoveel ga splitsen?

Is dit wel een goede oplossing of is er een betere?

Groetjes Barry

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:48
ik denk niet dat je een probleem zult krijgen.
wij hebben hiet thuis ook de KPN aansluitng verdeelt over 6 toestellen over verschillende verdiepingen en verschillende systemen (alarm dialer, analoge telefoons en dect toestellen) en dit geeft geen problemen.

https://f1nerd.nl

• Barry1989
Oke dat geeft me een grote opluchting...
Ik krijg het patchpanel morgen of overmorgen binnen en dan ga ik het gewoon proberen.

Maar ik vraag me eigenlijk af als je je telefoon zoveel moet splitsen en dat het signaal daadwerkelijk te zwak wordt hoe lossen ze dit dan op.

Een telefoon versterker of zo (niet dat ik weet dat het bestaat)

Verwijderd

Ga je thuis een kantoor inrichten of zo :?

Koop gewoon een draadloos DECT ding, kun je toestellen bijhangen zoveel je maar wilt en ook nog intern bellen (bij de meeste dan).

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met zoveel toestellen kun je gaan kijken naar een 2e hands centrale. En anders kun je natuurlijk ook gaan werken met dect toestellen, moet je wel een set kopen waar je meerdere toestellen aan kan koppelen (kan vaak maar niet altijd!). Met beide oplossingen kun je ook onderling bellen en dat kan niet als je 1 lijntje splitst. En ik vraag me af of het eigenlijk wel kan, je hebt per toestel een aansluitwaarde en het totaal mag niet boven X komen, wat X is moet je even opzoeken :-)

• Barry1989
Nee ik ga niet thuis een kantoor inrichten.

Het probleem is thuis dat we op dit moment 1 vaste telefoon hebben en 1 dect telefoon. Aangezien iedereen die dect telefoon meeneemt naar zijn kamer lopen we constant die telefoon te zoeken. Vandaar dat ik op elke kamer een telefoonaansluiting wil en ik heb nog een stuk of 9 oude vaste telefoon die het nog goed doen.

Dit is veel goedkoper dan een "dect ding",

(edit: dit bericht had ik nog voor het bericht van quantor getypt)

edit 2:
De aansluitwaarde is 5 bron:http://www.helpmij.nl/forum/archive/index.php/t-143420.html

De aansluitwaarde van hier zou ver boven de 5 gaan uitkomen als ik mijn plan ga uitvoeren dus ik moet een andere oplossing zoeken.

Ik ga eerst kijken voor een telefoon centrale op marktplaats of zo.

Waar moet ik op letten?

[ Voor 33% gewijzigd door Barry1989 op 06-09-2006 22:12 . Reden: zie hierboven ]

Verwijderd

Let er op dat die centrale in ieder geval met toonkiezen overweg kan maar dat zal met iedere centrale die niet uit de prehistorie stamt wel lukken. Voor de rest maakt het allemaal niet zoveel uit zolang hij maar genoeg aansluitingen heeft, intern bellen kunnen ze allemaal wel, je kan nog kijken naar leuke snufjes als nummers die je kunt inproggen, wekkermogelijkheid etc. maar da's meer voor de lol.

• Barry1989
Als ik het goed door heb moeten alle telefoons die je aansluit op de telefooncentrale hetzelfde zijn om intern te kunnen bellen. En hoe moet het worden aangesloten op mijn adsl modem. Moet het rechtstreeks het signaal vanaf het isra punt worden aangesloten op de telefooncentrale en vanaf de telefooncentrale naar mijn adsl modem of eerst de splitter ertussen.

Als ik dan toch een telefooncentrale dan wil ik ook mijn fax er op aansluiten als dat kan. Als ik nu de fax aansluit dan gaat hij elke keer piepen op de telefoonlijn als er gebeld wordt.

Kan dat met een telefooncentrale worden verholpen of moet er dan een 2e lijn komen?

Verwijderd

Neuh, da's volgens mij alleen bij centrales waar systeemtoestellen op gaan, dat is wel wat om op te letten. Je moet een centrale hebben waar je gewoon ieder toestel op aan kunt sluiten, tenzij je een leuke deal incl. toestellen tegenkomt.

Je moet eerst de splitter aansluiten en dan de centrale. Centrale komt op de plaats van je toestel dus.

Als je je fax wilt aansluiten moet je een centrale met ingebouwde faxswitch zoeken. Nadeel is wel dat iedreen die jullie belt, gelijk verbinding krijgt (met de centrale) ongeacht of er iemand op gaat nemen en dus altijd z'n startduppie kwijt is.

edit: Dit is wellicht wel wat voor je en zal niet erg duur zijn

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 22:57 ]

• Barry1989
Oke ik ga nog even goed zoeken voor de telefooncentrale op de 2e hands site

Bedankt voor jullie reacties
Pagina: 1