inleiding
In mijn huis wil ik op 7 plaatsen een telefoon kunnen neerzetten. In elke kamer 1 en in grote kamers 2. Ook wil ik op elke kamer in huis een of meerdere LAN aansluitingen hebben.
Wat heb ik gedaan
Ik heb al (ben bijna klaar) overal een cat5 box geplaats en allemaal kabels (cat 5e ook voor telefoon) naar 1 punt getrokken (trapkast).
2e verdieping
Zolder: 6 LAN aansluitingen en 2 telefoon aansluitingen
1e verdieping
Kamer 1: 3 LAN aansluitingen 1 telefoon aansluiting
Kamer 2: 1 LAN aansluiting en 1 telefoon aansluiting
Kamer 3 1 LAN aansluiting en 1 telefoon aansluiting
Begane grond
Woonkamer: 2 Lan aansluiting en 2 telefoon aansluitingen
Hoe ga ik alles aansluiting
Ik wil eerst alle LAN en telefoon aansluitingen aansluiten op een 24port patchpanel
Dan wil ik een 16ports Gigabit switch eronder hangen
Aangesloten op een linksys WRT54G
over de telefoonaansluiting zit ik nog een beetje te denken. Ik dacht eerst ik gebruik 1 port van het patchpanel Daaruit trek ik minimaal 7 of meer telefoon kabeltjes(4wire) en die patch ik dan op de andere porten van het patchpanel waar de telefoon komt zeg maar en aan de voorkant waar aan de achterkant die 7 kabeltjes of meer komen trek ik gewoon een kabel vanaf de splitter en klaar denk ik. MAAR...
Wordt het signaal dan niet te zwak als ik het zoveel ga splitsen?
Is dit wel een goede oplossing of is er een betere?
Groetjes Barry
In mijn huis wil ik op 7 plaatsen een telefoon kunnen neerzetten. In elke kamer 1 en in grote kamers 2. Ook wil ik op elke kamer in huis een of meerdere LAN aansluitingen hebben.
Wat heb ik gedaan
Ik heb al (ben bijna klaar) overal een cat5 box geplaats en allemaal kabels (cat 5e ook voor telefoon) naar 1 punt getrokken (trapkast).
2e verdieping
Zolder: 6 LAN aansluitingen en 2 telefoon aansluitingen
1e verdieping
Kamer 1: 3 LAN aansluitingen 1 telefoon aansluiting
Kamer 2: 1 LAN aansluiting en 1 telefoon aansluiting
Kamer 3 1 LAN aansluiting en 1 telefoon aansluiting
Begane grond
Woonkamer: 2 Lan aansluiting en 2 telefoon aansluitingen
Hoe ga ik alles aansluiting
Ik wil eerst alle LAN en telefoon aansluitingen aansluiten op een 24port patchpanel
Dan wil ik een 16ports Gigabit switch eronder hangen
Aangesloten op een linksys WRT54G
over de telefoonaansluiting zit ik nog een beetje te denken. Ik dacht eerst ik gebruik 1 port van het patchpanel Daaruit trek ik minimaal 7 of meer telefoon kabeltjes(4wire) en die patch ik dan op de andere porten van het patchpanel waar de telefoon komt zeg maar en aan de voorkant waar aan de achterkant die 7 kabeltjes of meer komen trek ik gewoon een kabel vanaf de splitter en klaar denk ik. MAAR...
Wordt het signaal dan niet te zwak als ik het zoveel ga splitsen?
Is dit wel een goede oplossing of is er een betere?
Groetjes Barry