Toon posts:

Twee Netwerkkaarten onder Linux PRObleEEM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Twee ISA kaarten onder linux (SUSE 6) oud maar dat maakt niet uit...

De 1e kaart lukt wel: io=0x300

Maar de tweede kaart wil maar niet...
Beide ethernet Ne2000 compatible..

alias eth0 io=0x300 (zoiets)
ik heb in modules.conf die eerste io=0x300 neergezet en dat werkte...

nu heb ik een 2e kaart
alias eth1

welke io moet ik voor de tweede kaart gebruiken..?? Ik heb er al een aantal gebrobeerd maar het wordt niet geaccepteerd..

Verwijderd

ik heb mijn tweede op 280h staan.

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
hmzz.. ik heb dit probleem ook gehad, alleen dan nog niet eens met 2 isa kaarten, maar zelfs met 1 isa en 1 pci, en (je raadt het al) zelfs met 2 pci kaarten! ik werd er echt helemaal gestoord van... toen heb ik mn hele system geupgrade naar suse 7.0, en alles werkt nu netjes... misschien moet je dat ook es proberen

Verwijderd

Topicstarter
tja ik heb veel howto's gelezen... maar vele addressen werken maar niet...

Intern in Suse kan je ze ook proben.. via de install disk... (sneller om te testen)

modprobe kan ook maar dat ging niet zo lekker overzichtelijk...

MAar enig id hoe je achter io adress van zo'n kaart kan komen? Zodat Linux m accepteerd?

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
Op maandag 29 januari 2001 18:16 schreef NT-XJOEPXT het volgende:
.....
MAar enig id hoe je achter io adress van zo'n kaart kan komen? Zodat Linux m accepteerd?
cat /proc/ioports?

Verwijderd

Topicstarter
cat ioports

en dan wat...??

ik kom er nog steeds niet uit...
waarnaar moet ik zoeken?

Adressranges van cat ioports zijn lange ranges... en geen los io adress voor netwerkkaarten??
Hoe herken ik die netwerkkaart en wat moet ik dan met die range???

Verwijderd

Heb je een realtek chipset ( de rtl8019?) download dan rset8019.exe ofzow van realteks website en zet het io address van de 2e kaart goed. Als je geen realtek hebt moet je maar op de site van des betreffende fabrikant kijken en hopen dat zo'n proggie bestaat of dat je het met jumpers kunt instellen.
suc6

Verwijderd

Misshien hebbie hier wat aan probeer eens om de modules in je modules.conf te zetten iets van
alias eth0 ne
alias eth1 ne
en of de volgende zin in je rc.config staat. INITRD_MODULES="ne ne"

Ik heb 2 isa kaarten gehad im mijn system 1 realtek en 3com geen probleem. Nu 2 pci kaarten en ook geen probleem. Dit met suse 6.2 en 6.4 geen probleem.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
options ne io=0x300,0x280

Dan ziet de ne driver vanzelf kaarten. (uiteraard wel de goede adressen invullen.)

Ook zou je een kopie kunnen maken van je driver (bv ne2), en die dan ook laden. Maar dat is niet echt netjes.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Hmmz... ik snap er allemaal niks van? als het isa kaarten zijn heb je toch jummers? of ben ik gek :? en als het pnp isa is kan het toch met pnpdump >file en dan isapnp file ?

Verwijderd

Op dinsdag 30 januari 2001 16:44 schreef Gila het volgende:
Hmmz... ik snap er allemaal niks van? als het isa kaarten zijn heb je toch jummers? of ben ik gek :? en als het pnp isa is kan het toch met pnpdump >file en dan isapnp file ?
Nee u iesnie gek dat wat jij zegt zou ook moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
pnpdump
en dat andere commando zitten er bij mij niet... in

Het is welliswaar een superverouderde versie 6.0 van SUSE

Verwijderd

zit ie daaar niet in :? goh..da's vreemd, nou dan zou ik hem gaan downloaden >:) en hier uit concludeer ik dat het isaPnP kaarten zijn :)
Pagina: 1