Toon posts:

Foutmelding bij Setup Windows XP. Waar de fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, wie kan me met het volgend probleem helpen, want ik baal als een stekker.

Ik heb zojuist mijn laptop van Medion weer terug van reparatie. De USB-poorten waren namelijk kapot en het moederbord is vervangen. Aangezien mijn systeem beetje een rommeltje was, wou ik hem dan gelijk even mooi schoonmaken en herinstalleren.

Nou had ik 3 partities.
C: Met windows xp en wat programma bestanden
D: Met programma bestanden
E: Met recover bestanden

Nu wou ik partitie C en D dus samenvoegen zodat ik die met de herinstallatie kan formateren. De bestanden op D zouden dan in een folder op C terecht komen. Echter ging er tijdens de uitvoering van deze wijziging iets mis. Kreeg een error-melding en het systeem herstartte zich. Sindsdien kan hij windows XP niet meer opstarten. Ik krijg tijdens het starten blauwscherm met tekst te zien waarna hij zich weer opnieuw opstart. Het kiezen voor veilige modus helpt ook niet.

Om een lang verhaal kort te maken:

Dan maar gewoon XP instaleren en de C: schijf formateren. Echter als ik vanaf de XP-cd boot en hij bestanden laad tijdens de setupdan krijg ik de volgende melding:

The file usbccgp.sys is corrupted. Press any key to continue.

Bij andere pogingen geeft hij ook andere corrupte bestanden aan zoals usbhub.sys

Nu is mijn vraag, waar is deze melding het gevolg van? Is de installatie-cd beschadigd? Of is het erger... mijn dvd-drive niet goed meer of zijn er bestanden van op de HD beschadigd? (staat dit bestand nou op de cd of mn hd?)

Ik heb geen andere xp cd bij de hand om die te proberen. Echter hoop ik dat cd beschadigd is en dat deze foutmelding niet het gevolg is van de error bij het wijzigen van de partitie.. of dat mn dvd-rom ook naar zijn grootje is...

Iemand enig idee wat het is en wat er aan te doen valt? Ik voel er weinig voor om hem weer paar weken kwijt te zijn. Ik hoop snel een andere cd met XP in handen te krijgen om het weer te proberen.

--------------------------

PS: Het gebruiken van de recover-cd van medion is ook geen optie, omdat ik eerder per ongeluk de recover-bestanden op schijf E in een verkeerde map heb gezet (gewoon op de E: ipv E:\Recover) 8)7 8)7

Verwijderd

Zoals het zo klinkt lijkt het mij dat de installatie cd beschadigd is.
Want tijdens het booten van de cd (laden setup) wordt er alleen gelezen van de cd en nog niet van de schijf. De setup zal hoogstens controleren of er een schijf is waarop deze kan installen.

Drive beschadigd zou kunnen, maar lijkt me sterk, heb je niet een andere bootable cd waarmee je kunt testen of je drive het doet?

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet. Ik heb al het zelfde geredeneerd als jou, maar met pc's weet je het maar nooit. Ik weet immers ook niet waarom de wijziging in de paritie fout ging.

Kleine detail.... op de cd is met een rode benzinestift geschreven. Ik vermoed dat deze de spiegelende laag op de cd hebben aangetast of iets dergelijks. Ik hoop dat die cd dan gewoon kapot is.
Ik heb mijn acties en de situatie in ieder geval zo nauwkeurig mogelijk proberen te omschrijven.

Waarom ik bang ben dat mn drive kapot is; Die heeft namelijk ook problemen gehad met het schrijven naar DVD. Ik heb dat voor reparatie opgegeven samen met de moederbord, maar daar hebben ze niks aan gedaan. (zo slordig). Maar schijfjes lezen, zowel cd als dvd heeft altijd wel gedaan. Echter weet ik niet of dit iets te maken heeft met de foutmelding van de setup van de xp.

Als ik andere cd geprobeerd heb dan meld ik hoe dat ging.

edit: nog eens geprobeerd met de cd. Nu geeft hij echter een ander bestand aan die corrupt is. namelijk usbhub.sys :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 21:55 ]

Verwijderd

Je zou kunnen proberen om met een live cd je pc op te starten en dan de recovery files in de juiste map te plaatsen.
En daarna een recovery uit te voeren.
Of je sluit de hardeschijf tijdelijk aan op een andere pc en plaatst dan de recovery bestanden in de juiste map.

Corrupte bestanden kan ook het gevolg zijn van slecht geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ook een optie zijn, want die bestanden staan wel fysiek op de schijf.

Kan je wat meer vertellen over een live cd? Desnoods een linkje? Weet niet zo wat het is namelijk.

Alvast bedankt :).

Verwijderd

Je kunt Ubuntu wel proberen.
http://nl.releases.ubuntu.com/releases/6.06/

Ik weet alleen niet hoe het gesteld staat met de ondersteuning van ntfs partities.
Kan zijn dat hij alleen maar kan lezen en niet veranderen.
Maar dat moet je dan maar even proberen.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 22:11 ]

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:00:

Corrupte bestanden kan ook het gevolg zijn van slecht geheugen.
* Marlibica sluit zich daar volmondig bij aan

Als je een andere CD hebt geprobeerd zou ik het daarna eerst daar zoeken.

Met Knoppix heb je trouwens zeker NTFS ondersteuning.

[ Voor 13% gewijzigd door Marlibica op 06-09-2006 22:18 ]

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost!! :D

De DVD-drive is niet helemaal lekker meer. We hebben vanaf een externe drive geboot, geformateerd en windows opnieuwe geinstalleerd. :) Nu loopt alles weer soepel op een wat brakke drive na. Ik ga me maar es beklagen bij Medion vandaag. Had namelijk al opgelost moeten wezen....

Iedereen nog bedankt voor de hulp en input :).
Pagina: 1