Sitecom Router aansluiten op Speedtouch modem

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bulkzooi
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07-2023
Hoi,

Ik wil mijn nieuwe Sitecom Router aansluiten op mijn Speedtouch modem. Volgens het boekje lukt het me niet. In het kort komt het neer op het volgende probleem:
* Beide apparaten los werken.
* Zodra ik ze beide aansluit (dus modem in WAN van router, en vanaf de router naar mijn PC) werkt internet niet meer.

Wat heb ik allemaal geprobeerd:
- Zowel op de router als op de modem DHCP uitgeschakeld (tegelijk en afzonderlijk)
- Handmatig IP proberen aan te passen zodat ze allemaal in dezelfde range vallen
Maar geen resultaat.

Nu heb ik mijn pc weer rechtstreeks op de modem aangesloten en dan werkt het gelijk weer. Ik heb onderstaande settings opgeschreven vanuit de situatie dat ik alles had aangesloten en ik geen werkend configuratie kreeg.
Router:
IP: 192.168.0.1
Gateway: 192.168.0.1
DHPC: Enabled

Modem:
IP: 10.0.0.151
Gateway: 10.0.0.138

Kan iemand me helpen?

Ik weet dat ik moet zoeken in de richting van NAT en DHCP. Echter, na meerdere topics geprobeerd te hebben en 150 reset van modem, routers en computer heb ik toch maar besloten om dit topic te openen.

MAGA :: Make Accountability Great Again ::

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 21:17

BHQ

Welke Speedtouch is dit en wat voor IP's deelt ie uit? Als dat in de 10.x range is ruil die Sitecom dan in voor een switchje, dan ben je een stuk goedkoper en beter uit.

• Bulkzooi
Het betref een Speedtouch 510. De router is ook een AP voor draadloos maar dat sla ik in eerste instantie even over. dat komt later wel.

Nu heb ik het als volgt werkend maar dit lijkt me niet de juiste manier:
Modem op LAN-poort router. Nu heb ik netwerk en internet alleen kan ik die router niet meer vinden (geen ip). Dit komt waarschijnlijk omdat ik DHCP uit heb gezet op dat ding. Maar als ik het aan zet heb ik weer geen internet.

Iemand een idee hoe ik dit alles beter aan de praat krijg? Uiteindelijk wil ik graag wireless...

• Bulkzooi
moet ik toevallig instellen op de modem dat ik gebruik maak van nog een andere DHCP. Bij het tabblad DHCP heb ik nl. een item DHCP client.....

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:41
Bulkzooi schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:35:
moet ik toevallig instellen op de modem dat ik gebruik maak van nog een andere DHCP. Bij het tabblad DHCP heb ik nl. een item DHCP client.....
Je moet de modem in bridged mode schakelen en dan de router instellen voor adsl en het dhcp verkeer laten doen.

Ik weet niet welke firmware je er nu op hebt zitten maar hier linkje voor de instellingen:

http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm

je pc op je modem raggen, progje uitvoeren, pc in de router, modem stroom aan/uit en router instellen voor adsl, klaar is klaas

[ Voor 29% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 07-09-2006 22:50 ]

who put a "stop payment" on my reality check

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 16:34
dark poison schreef op donderdag 07 september 2006 @ 22:47:
[...]

Je moet de modem in bridged mode schakelen en dan de router instellen voor adsl en het dhcp verkeer laten doen.

Ik weet niet welke firmware je er nu op hebt zitten maar hier linkje voor de instellingen:

http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm

je pc op je modem raggen, progje uitvoeren, pc in de router, modem stroom aan/uit en router instellen voor adsl, klaar is klaas
Idd, is een optie. Alleen indien je gebruik maakt van KPN ADSL kun je je modem niet bridgen aangezien de modem een verbinding op moet bouwen met je username/password. Enige optie is dan je modem voorzien van PPtP en je router op je modem laten inloggen, of SIF spoofing gebruiken.

Handiger is om de Sitecom te voorzien van een LAN ip, 10.0.0.2 oid (ipv zn standaard 192.168.x.x), DHCP uitzetten en een willekeurig lanpoortje in de speedtouch te rammen. (Wan niet gebruiken). Je gebruikt m dan als switch/AP en laat z'n routing onbenut.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:41
DJSmiley schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:05:
[...]

Idd, is een optie. Alleen indien je gebruik maakt van KPN ADSL kun je je modem niet bridgen aangezien de modem een verbinding op moet bouwen met je username/password. Enige optie is dan je modem voorzien van PPtP en je router op je modem laten inloggen, of SIF spoofing gebruiken.

Handiger is om de Sitecom te voorzien van een LAN ip, 10.0.0.2 oid (ipv zn standaard 192.168.x.x), DHCP uitzetten en een willekeurig lanpoortje in de speedtouch te rammen. (Wan niet gebruiken). Je gebruikt m dan als switch/AP en laat z'n routing onbenut.
Dat hoeft niet, je kunt de sitecom router in laten loggen met de username/pass.
Dit kan ingesteld worden bij wan-configuration.

who put a "stop payment" on my reality check

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 21:17

BHQ

DJSmiley schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:05:
En je hebt ook nog eens 3 switchpoortjes erbij ;)

Inderdaad de meest ideale manier. De ST neemt het routeerwerk op zich (lees: geen crashes bij p2p oa) en de Wlan router kan je dan alsnog gewoon benaderen in z'n webconfig.
Pagina: 1