Netwerk kabel niet aangesloten ( Dus Wel! )

Pagina: 1
Acties:
  • 4.247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dschrk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 19:18
Hallo mensen,

Ik zit met een heel raar probleem.
We hebben een nieuwe computer met Windows XP Pro SP2.

Normaal gesproken gebruik ik altijd mijn laptop, waar ik de netwerkkabel in steek.
Nu met de nieuwe PC wilde ik internetten op mijn PC, ik steek dus de netwerkkabel in de netwerkkaart op de PC. De PC geeft vervolgens aan dat de netwerkkabel niet is aangesloten.

Na dat ik die melding kreeg heb ik de kabel weer in mn laptop gezet en dit werkte meteen, vervolgens heb ik een andere laptop geprobeerd en dit werkte ook.

Ik vond het nogal vreemd dat hij steeds aangeeft op de PC dat de netwerkkabel niet is aangesloten dus heb ik een andere netwerkkaart erbij geprikt met als resultaat dezelfde melding.

Ik heb al diverse keren geprobeerd om de netwerkkaart te de-installeren maar zonder resultaat.
Mijn opties die ik me kan bedenken houden allemaal op.

Ik kan trouwens wel gewoon pingen naar 127.0.0.1
Op de netwerkkaart zijn ook de normale services geinstalleerd zoals TCP/IP / Client voor MS Netwerken / etc.

Heeft iemand ook maar enig idee ???

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:09

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heb je een wireless lan-kaart of een onboard lan en een netwerk-kaart?
Mogelijk zit je naar het verkeerde netwerk te kijken, kijk eens bij je netwerken welke kaart is geconfigureerd bij het netwerk dat aangeeft geen kabel te hebben?

Pingen naar 127.0.0.1 betekend weinig.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

idd ikzelf heb een asus a8n32-sli deluxe en daar zitten ook 2 netwerkpoorten op.
gaf bij mij ook altijd aan geen netwerkkabel aangesloten en ondertussen was de andere wel aangesloten maar verdween.
doe eens
start->mijn netwerklocaties->en dan links boven staat netwerkverbindingen weergeven.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Met IPCONFIG op de command prompt kun je zien of de kabel op de ethernetkaart wel wordt gedetecteerd.

Het zou ook nog een defecte (vieze) connector op je nieuwe PC kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door pinockio op 06-09-2006 20:40 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Sommige netwerkkaarten zijn een stuk kieskeuriger wat betreft de kabels, m'n vader heeft zo'n medion pctje met bijbehorende crappy hardware en als hij de netwerkkabel die we hier hebben liggen in z'n pc stopt gaat ie constant aan/uit, met een intel kaartje werkt het wel prima. Goed, ik geef toe dat er geen goede bekabeling ligt, maar het werkt met goede apparatuur iig prima.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 13:46
Weet je zeker dat je netwerkkabels goed geknepen zijn (ook juiste kleurvolgorde)

Je nieuwe pc zal namelijk wel gigabit hebben, en dit is iets nauwkeuriger qua kabels dan je laptop's 10/100mbit.

te laat, ga volgende keer niet meer tussendoor naar de plee 8)

[ Voor 14% gewijzigd door rdfeij op 06-09-2006 20:49 . Reden: te laat ]

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Wat zit er aan de andere kant van die netwerkkabel, en is het een reguliere patch-kabel of een nul/twist kabel ?

Het zou namelijk best kunnen dat die laptop aan auto-MDX doet en de 2 netwerkadapters die je met de PC heb geprobeert niet.

Als je de kabel aansluit tussen laptop en pc (om even te proberen) en de link is dan wel 'up' dan wordt het tijd voor een ander type kabel (of een ander type poort op de hub/switch als die een specifieke uplink-poort heeft).

Verwijderd

rdfeij schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:48:
Weet je zeker dat je netwerkkabels goed geknepen zijn (ook juiste kleurvolgorde)

Je nieuwe pc zal namelijk wel gigabit hebben, en dit is iets nauwkeuriger qua kabels dan je laptop's 10/100mbit.

te laat, ga volgende keer niet meer tussendoor naar de plee 8)
bij een gigabit maakt het toch niet uit of je cross of straight?
of bedoel je kwaliteit?

• dschrk
Beste mensen,

Ik zit niet naar de verkeerde LAN verbinding te kijken.
De kabel is goed geknepen.
Er is een Onboard LAN waarbij hij de kabel niet pakt, en later heb ik dus gewoon een PCI Netwerk Adapter 10/100 mbs toegevoegd.

De kabel komt rechtstreek uit de modem naar de computer.

• rdfeij
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:55:
[...]

bij een gigabit maakt het toch niet uit of je cross of straight?
of bedoel je kwaliteit?
Tis al opgelost, maar toch ff antwoord:

ik bedoelde beide:

de kwaliteit moet uiteraard goed zijn.
cross /straigt vereist nog steeds dat je de kleurvolgorde van je aders aanhoudt, als die niet klopt krijg je een trage tot geen verbinding.

• dschrk
rdfeij schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:47:
[...]

Tis al opgelost, maar toch ff antwoord:

ik bedoelde beide:

de kwaliteit moet uiteraard goed zijn.
cross /straigt vereist nog steeds dat je de kleurvolgorde van je aders aanhoudt, als die niet klopt krijg je een trage tot geen verbinding.
Het lijkt mij dat de aders gewoon kloppen, het is een standaard UTP Kabel. Hij doet het immers ook op de 2 laptops. Alleen in de PC niet op beide netwerkkaarten, en het lijkt me niet dat de netwerkkaarten dood zijn, het moet dus iets softwarematisch zijn dan toch ?

• rdfeij
dschrk schreef op donderdag 07 september 2006 @ 08:16:
[...]

Het lijkt mij dat de aders gewoon kloppen, het is een standaard UTP Kabel. Hij doet het immers ook op de 2 laptops. Alleen in de PC niet op beide netwerkkaarten, en het lijkt me niet dat de netwerkkaarten dood zijn, het moet dus iets softwarematisch zijn dan toch ?
Heeft die pc een gigabit aansluiting? en je laptops niet?

Heb je al bij netwerkverbindingen gekeken of je onboard netwerk niet uitgeschakeld is?

[ Voor 9% gewijzigd door rdfeij op 07-09-2006 09:56 ]

• dschrk
rdfeij schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:55:
[...]

Heeft die pc een gigabit aansluiting? en je laptops niet?

Heb je al bij netwerkverbindingen gekeken of je onboard netwerk niet uitgeschakeld is?
Nee de PC heeft geen gigabit aansluiting.
En de netwerkverbindingen zijn natuurlijk gewoon ingeschakeld :O

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-03 19:24

-TAZZ-

X

Heb je al 'gespeeld' met de speed en duplex instellingen, misschien heb je een speed- en/of duplex mismatch.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
-TAZZ- schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:12:
Heb je al 'gespeeld' met de speed en duplex instellingen, misschien heb je een speed- en/of duplex mismatch.
Daar dacht ik dus ook aan ;)

• dschrk
-TAZZ- schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:12:
Nee dit heb ik nog niet geprobeerd, maar zou dit niet raar zijn dat dit op beide netwerkkaarten niet goed staat ?

• -TAZZ-

-TAZZ-

X

dschrk schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:19:
[...]

Nee dit heb ik nog niet geprobeerd, maar zou dit niet raar zijn dat dit op beide netwerkkaarten niet goed staat ?
't Zou niet de eerste keer zijn dat dat gebeurt. I know, been there, done that |:(

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
En het lampje op de kaart? Als die niet brandt, moet je het probleem toch echt bij je kabel zoeken...,

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• -TAZZ-

-TAZZ-

X

........... en al opgelost ??

• dschrk
Nog niet opgelost, ik ga het vanavond proberen.
Ik laat het weten :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 18:12

BHQ

Indeed. Geen LEDje is brakke kabel. op 10mbit halfduplex kan je altijd op het eind nog proberen als het -echt- niet werkt ;)

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-03 15:15
[b][message=26439617,noline]... ik steek dus de netwerkkabel in de netwerkkaart op de PC. De PC geeft vervolgens aan dat de netwerkkabel niet is aangesloten...
Als de Windows deze melding geeft kan het niets met full/half duplex te maken hebben, dan geeft XP de melding "netwerk met beperkte verbindingsmogelijkheden" en krijg je een gele gevarendriehoek ipv een rood kruisje "netwerkkabel niet verbonden".

• -TAZZ-

-TAZZ-

X

Je hebt gelijk, door duplex mismatch kan deze meldining niet ontstaan. Wel door een speed mismatch. Al komen ze vaak gezamenlijk voor :)

• dschrk
Nou mensen,

Schiet mij maar lek,
Ik heb de kabelmodem uitgezet en hierna werkte het wel.
Even de UPC gegevens opnieuw invullen en klaar.

Toch vind ik het raar, het is omdat er op de verbinding naar chello naar 1 MAC adres mag staan. Maar dat moet er toch zowiezo de melding geven dat er beperkte verbindingsmogelijkheden zijn ?

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:01
Als je nu tussen je modem en pc's/laptops een simpel routertje zet van een paar euro, ben je van dit gezeur af natuurlijk, want dan heb je nog maar 1 mac adres (van je router).

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Ik had iets soortgelijks met een bepaalde combi van kabel(s), switch en mijn PC

switch 1 werkte alleen met een lange UTP kabel (+/- 20meter) met mijn PC (met gigabit nic)
switch 2 werkte met alle kabels

het instellen van de snelheid en duplex mode bood uitkomst om verbinding te kunnen maken met switch 1. inmiddels is die switch op non-actief gesteld.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1