Toon posts:

Dell Latitude D820 versus Precision M65

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben software-ontwikkelaar en zoek mij een deftige laptop te kopen met Core 2 Duo processor. Mijn oog is gevallen op de Dell Latitude D820 en Precision M65. Maar wat is het verschil juist tussen deze twee? Heeft iemand ervaring met zowel Latitude als Precision?

Enkel de grafische kaart blijkt te verschillen, maar de prestaties zijn gelijkaardig. Is de Precision dan gebouwd uit betere materialen en componenten, of is er geen goede reden waarom deze enkele honderden euro duurder is?

Hartelijk dank,

c0d1f1ed

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Kijk en vergelijk.

D820

M65

De verschillen kan je er zo zelf ook wel uit filteren.

Had je waarschijnlijk zelf ook al gedaan, maar let eens op de details.

Max 2 of 4 GB memory bv, en zo zijn er nog wel wat meer verschillen.

[ Voor 50% gewijzigd door MarElo op 06-09-2006 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik inderdaad bekeken, maar de verschillen zijn niet duidelijk aangegeven.

Bijvoorbeeld, bij de M65 staat "Achterzijde van beeldscherm is gemaakt van magnesiumlegering voor een uitzonderlijke duurzaamheid en stevigheid" en "Nauwkeurig passend aluminium schild is stijlvol afgewerkt en past perfect", terwijl ik dit bij de Latitude niet terugvind, maar betekent dit dat het bij de Latitude daadwerkelijk niet aanwezig is?

Liefst van al had ik een opinie gehoord van iemand die ze beide reeds in handen heeft gehad...

Edit: 2 GB is voor mij voldoende, en de grafische kaart maakt niet zo veel uit zo lang het geen geïntegreerd geval is van Intel. Dus ik ben eerder op zoek naar fysische verschillen en kwaliteit van de onderdelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 21:55 ]

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Dat klopt inderdaad, bij de D820 is de topcover (zoals dat heet) gewoon van plastic, en zit er wat schuimrubber in verwerkt om het geheel op te vullen zodat het display goed vlak in de behuizing zit.
Bij de M65 is dit veel degelijker en steviger afgewerkt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie, MarElo!

Klopt het dat Dell nooit acties doet voor de Precision reeks, en het dus niet de moeite loont om te wachten met de aankoop?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die weet of er ook voor Precision modellen acties worden gedaan? Bedankt!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik geloof van niet. Als je voor eigen rekening koopt zou ik hem zéker telefonisch bestellen en flink afdingen.

Verwijderd

Topicstarter
Afdingen? Hoe lukt dat? Mijn gewenste configuratie kost meer dan 2000 €, kan ik dan tegen die verkoper/verkoopster gewoon zeggen dat ik er maar 2000 voor wil geven? Indien dat gaat, gaan ze dan geen refurbished geval of een met pixeldefecten leveren die ze anders niet kwijt raken?

Verwijderd

Topicstarter
Bump. Iemand tips voor het afdingen? En kan dit geen negatieve gevolgen hebben? _/-\o_

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee hoor geen negatieve gevolgen. Het kan natuurlijk best dat de verkoper niet meewerkt maar een procent of 5 moet lukken, zeker als het geen aanbieding is. Verder is het verstandig om hetzelfde apparaat nog eens via de kleine ondernemingen ingang samen te stellen, hier zie je dat je meer opties hebt dan op de website (bijv. wél andere grafische kaart etc).

Als je via klein zakelijk genoegen neemt met de 1.83 core2duo t.o.v. de 2.0 D820 is het prijsverschil net geen 100 euro (duurder dan de d820). Even goed opletten: de 1.83 coreduo staat AANBEVOLEN terwijl de 1.83 core2duo 0 euro meer kost - leuk grapje... Ook staan er wel vaak foutjes op de site: bij kiezen van het systeem 1024+1024 ram maar als je het selecteert krijg je maar 1 GB.

[ Voor 35% gewijzigd door Gianni Rombios op 08-09-2006 01:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips!

• aCCuReRaS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 13:24
Ik heb op de offerte voor de M65 (prijs volgens de site +2500 euro) zo'n 500 euro korting gekregen.

Wel best flink dus.

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-01 10:57

jmr

Zakelijke systemen (Optiplex, Precision, Poweredge, etc) zit inderdaad een flinke marge op. Ik hoor en zie vaak genoeg korting van rond de 35%.

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nou is 35% met name makkelijk te halen als je de "large business" site bekijkt, dat zijn allemaal adviesprijzen. Ik vind die 500 euro ERG netjes hoor!

Verwijderd

sorry dat ik dit een schopje geef

maar ik sta op punt een DEll te kopen en ben geintreseert in hoe jullie een offerte aanvragen , zodat het mss voor mij ook wat voordeliger kan zijn maar ik kan dit niet vinden op de Dell webside :-( of is het beter dat ik bel ?
aCCuReRaS schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:55:
Ik heb op de offerte voor de M65 (prijs volgens de site +2500 euro) zo'n 500 euro korting gekregen.

Wel best flink dus.
Groeten Bruno

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik bestel via een bedrijfsaccount (+accountmanager) dus gaat de vergelijking niet helemaal op. Maar een aantal mensen die ik heb aangeraden te bellen kregen snel zo'n 10% korting op de prijs (uitgaande van de kleine ondernemingen ex btw prijzen) zonder dat ze moeilijk hoefden te doen. Je zit altijd met de gratis printer en/of dubbel geheugen en/of geen verzendkosten. Stel eerst een systeem samen via zowel consumenteningang en kleine bedrijven ingang. De wat duurdere aanbiedingen zijn goedkoper dan de goedkoopste versies waar je dingen gaat upgraden.

Dus gewoon even bellen en het type doornemen aan de hand van de website. Let dus wel op bij grotere bedrijven staan hogere (advies)prijzen en kunnen ze "zogenaamd" grotere korting geven.

Verwijderd

Jep ,ik heb gebeld en het scheelt toch een goede 10 % + een laserprinter der gratis bij .

Een goede deal lijkt mij .

Bedankt voor de tips ;-)

Groeten

Bruno

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2024
Hier ook een offerte opgevraagd voor een M65, 2.16, 2GB. Zo'n 530 euro korting incl. BTW!
Ook wel via een accountmanager, scheelt dus aanzienlijk veel.
Pagina: 1