Toon posts:

Ghost 10.0 Kan de beveiliging niet vaststellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist Norton Ghost 10.0 geinstalleerd op mijn Windows XP PRO SP2 computer. Daar wil ik graag een backup van maken.

Echter krijg ik tijdens het definieren van de backup de melding: "Kan de beveiliging niet vaststellen".

Stukje verder kijken geeft meer inzicht in het probleem. Dit haal ik namelijk uit de log:

Hoog Prioriteit Fout: Fout EC8F1780: Kan de wijzigingen sinds de laatste sessie niet afstemmen. Fout EC8F1771: Kan de huidige stations op dit systeem niet inventariseren. Fout EC8F03EC: Kan de opslagbeheer-engine niet initialiseren. Fout EC8F1C25: CHECK failed, CreateSectorBuffer: .\BasicDisk.cpp(65): sourceStart > 0. 0x80004005 (Norton Ghost)

Via google kan ik niks vinden en de symantec support is ook niet erg behulpzaam. Van symantec moest ik alle symantec producten verwijderen. Een tool draaien (Symnrt.exe) en allerlei sleutels uit het registeren verwijderen. Daarna herinstalleren.
Dit heeft echter niet geholpen.

Heeft iemand een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het probleem opgelost.

Voor degene die ook dit probleem hebben / krijgen:

Ghost is een zeer gevoelig programma als het gaat om de indeling van de partities. Zoek naar een bestand op internet genaamd "PartInfo". In deze tool kun je per DISK zien of je partitie indeling goed of foutief is. Windows gaat gemakkelijk om met foutieve partities, meestal weet men niet eens dat ze een probleem hebben in hun partitie tabel. Ghost kan daar niet mee overweg en eist dus eigenlijk dat je partities geen fouten bevatten.

Als partInfo een failed status geeft, dan moet je dit oplossen alvorens Ghost te installeren!