Pentium D 940 wil niet als Dual Core?

Pagina: 1
Acties:

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 14:43
De 2e core van m'n Pentium D 940 lijkt geen dienst te willen doen (op ABIT AL8-V mobo met laatste BIOS). Het gaat om fresh install XP Pro SP2 met de laatste updates.

In taakbeheer kan ik geen dubbele grafiek weergeven voor CPU belasting, in apparaatbeheer staat "Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC" terwijl ik begrijp dat daar "ACPI Multiprocessor PC" zou moeten staan en dit terwijl apparaatbeheer>processors wel 2 cores weergeeft.

Ook geeft de arithmetic benchmark in Sisoft Sandra 2007 een resultaat dat eerder overeenkomt met een (single core) 540 dan een (dual core) 840, de 940 staat er trouwens nog niet tussen.

Bvb dank voor enige hulp! ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb dit probleem ook eens gehad op mijn Tyan Tiger MPX, de oplossing lag in het herinstalleren van windows en handmatig kiezen voor ACPI Multiprocessor in de setup (F5 drukken bij het begin van de setup).

Verwijderd

Ondersteund je Mobo wel een dual core?

• retspan
Terw_Dan schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:30:
Ik heb dit probleem ook eens gehad op mijn Tyan Tiger MPX, de oplossing lag in het herinstalleren van windows en handmatig kiezen voor ACPI Multiprocessor in de setup (F5 drukken bij het begin van de setup).
Dit ga ik meteen proberen. Was het ook met een Pentium D? Heb ergens gelezen dat de vermelding "ACPI Multiprocessor" toch alleen zou verschijnen bij AMD dual-core cpu's :? Lijkt me nogal vreemd...
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:32:
Ondersteund je Mobo wel een dual core?
Ja CPU is supported: http://www.abit.com.tw/cpu-support-list/intel-pd-9xx.php

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:59

Thandor

SilverStreak

retspan schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:23:
[...]

Dit ga ik meteen proberen. Was het ook met een Pentium D? Heb ergens gelezen dat de vermelding "ACPI Multiprocessor" toch alleen zou verschijnen bij AMD dual-core cpu's :? Lijkt me nogal vreemd...
Hier staat een Intel Pentium D machine met "ACPI Multiprocessor-pc" dus deze optie geldt ook voor Intel Pentium D processoren. (Althans, het werkt hier prima)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• retspan
Terw_Dan schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:30:
Ik krijg ACPI Multiprocessor niet als optie na F5 gedrukt te hebben, ik kan alleen "Standard PC with C-Step i486" kiezen of een floppy invoeren met alternatief... :X

Iemand suggesties?
Pagina: 1