Interessante zaak.
Voor zover het een langdurig leven betreft is het iets voor Head Hunters om op in te haken
Het antwoordt voor kortstondig "bewustzijn" na onthoofding blijkt "ja" te zijn. Er is kennelijk een Franse arts geweest die tijdens de Franse gewoontes om hoofden per Guilliotine van de romp te scheiden er onderzoek naar gedaan heeft(jaren geleden al gelezen. . .zelf heb ik geen experimenten uitgevoerd).
Die arts had afspraken met de "uitverkoren" persoon om als zijn hoofd in een mandje opgevangen werd een communicatie te proberen via knipperen met de ogen. . . de arts zou vragen stellen en 1x of 2x of 3x knipperen zou het antwoord moeten zijn. . . .Tong uitsteken zou misschien ook leuk zijn!
Naar ik meen te herrinneren was het resultaat dat het hoofd genoeg tijd had om "antwoorden" te kunnen geven. Je kan je afvragen of "onderzoek" wel wetenschappelijk werd uitgevoerd of niet. Ik heb geen bronnen meer beschikbaar. Het beweerde resultaat lijkt me wel aannemelijk. . . alles neemt tijd. . .ook dood gaan. De voorwaarden voor een dergelijke "communicatie" lijkt mij te zijn dat de impulsen van
oren-hersenen-oogleden binnen het hoofd plaatsvinden en dat zou je zeker verwachten dat het zo gebeurd.
Ik weet van ervaring dat de signalen ogen-hersenen-ooglidspieren ongeloofelijk snel gaan(miliseconden. . zo niet korter). Ik kan me niet voorstellen dat die signalen eerst ergens via buiten het hoofd moeten lopen en dan terug. Signalen
oren-hersenen-ogenleden zijn waarschijnlijk ook razend snel.
Het zou mijn inziens mogelijk zijn om optimale omstandigheden te creeeren om hoofd transplantaties te kunnen uitvoeren. . .de moeillijkheid ligt kennelijk om de "verbindingen" naar een "nieuw" lichaam uit te voeren. Om als vrijstaand hoofd aan een machine verder te leven lijkt me geen pretje.