Toon posts:

Hoe een "Plop" in de speakers oplossen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.470 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Middag tweakers :)

ikzelf heb al een tijdje de x-530 set van logitech http://www.bestekeus.nl/s...nfo.php/products_id/11210

de stekker waarmee deze gevoed word heeft geen 2 aardpinnetjes, er is dus geen aarde aanwezig mocht dit van belang zijn.

Verder zit deze kaart aangesloten op mijn trust-geluidskaart
[url] TRUST 7.1 PCI Surround Sound Card SC-7200[/url]

het probleem is als volgt:

Vlak achter de pc op ~1,5 meter afstand ( wel een muur ertussen ) bevindt zich een vaatwasser en bij elke ( actie? :D ) wat deze doet, ( je hoort dan water stromen) hoor je een plop door de speakers, danwel ook bij dichtbij zijnde lampen :'(

erg irritant, ik heb al menig informatie gelezen over aardlussen ed. maar ik vindt zowel erg veel voor- als nadelen.

Zijn er meer mensen die dit hebben? en zoja hoe los je dit op?

mijn eerst ingeving was een soort van condensator tussen de voeding doen om deze te stabaliseren, maar mijn kennis rijkt niet ver genoeg :D

veel lof voor wie het weet :P

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:05

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

Die ploppen komen omdat Logitech ze zo geweldig afschermt. Wen er maar vast aan.

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat het alleen de z-5500 betrof, maar ook de x-530 :)

dankje voor het attenderen, ga het ff doorlezen

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 07:12

Beugelfles

I love rusty spoons

Heb er zelf ook last van met een Creative SBS nog wat 5.1 goedkoop (€ 39,-) geluidsset. Niet heel veel maar als er veel mensen in huis zijn en er gaan constant lampen en apparatuur aan en uit dan hoor ik af en toe een plopje

Heb gelezen dat je er vooral last van kan hebben in oude huizen omdat deze minder goed overweg kunnen met spanningsverschillen door apparatuur die aan en uit gaan.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
de verbinding tussen de "POD" en de subwoofer, schijnt dus het euvel te zijn.

Is het geen idee om de speaker open te maken en er een flinke kabel tussen doen?
dit is toch wel erg irritant zo

Verwijderd

Afgezien van de Logitech plopjes-topics hier (die ik niet gelezen heb) doet 't heel erg denken aan een soortgelijk probleem dat ik jaren geleden had: klein behuisd, en de koelkast en m'n stereo-installatie zaten op dezelfde groep. Iedere keer als de koelkast aansloeg, kwam er een harde tik over m'n speakers.

Voor mij was de oplossing toen: een staafje weekijzer halen bij de plaatselijke electroboer, hier de voedingskabel van de versterker een keer of 12 strak omheen wikkelen, en sindsdien heb ik nooit meer last van die tikken gehad.

Kost welgeteld een paar Euro, en lijkt me de moeite van het proberen zeker waard! :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

hier loopt een enorm topic over, het is dus een ontwerpfout.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.