Toon posts:

ADSL probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik woon in België en heb een ADSL aansluiting bij Belgacom Skynet. Ik heb een Speedtouch USB modem en Windows XP Pro SP2. Ik zit momenteel op een 2,2 mbps verbinding omdat hij bij hogere snelheden vaak na 30 seconden al uitvalt (de internetverbinding dan). Bij Belgacom zeiden ze me dat alle ADSL waarden in orde zouden zijn daar, en dat het probleem dus aan mijn computer zou liggen. Nu, ik scan regelmatig op spyware/adware enzo dus dit kan volgens mij al geen oorzaak zijn. Virussen gaf hij ook niet aan. Waar kan dit probleem dan eerder liggen? De bekabeling binnenshuis? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Mvg,

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 23:15

BHQ

Hoeveel meter kabel zit dr tussen je computer en je ISRA?

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op woensdag 06 september 2006 @ 18:40:
Hoeveel meter kabel zit dr tussen je computer en je ISRA?
Met ISRA denk ik dat je het telefoongat in de muur bedoelt? Nou hier thuis hebben wij in een kamer hiernaast een telefoongat zitten in de muur. Van daaruit hebben we een kabel getrokken naar de kamer waar de pc staat en daar hebben we dan een nieuw telefoongat opgezet. Ik gok zo'n 5 a 6 meter tussen het originele gat en het nieuwe...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:13
Probeer het eens met een ethernet modem, usb modems zijn instabiele r*k dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:20:
Probeer het eens met een ethernet modem, usb modems zijn instabiele r*k dingen.
Ethernet modem = onboard LAN?

Of heb ik het mis?

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 18:31

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:26:
[...]

Of heb ik het mis?
Nope, usb-modem is ook geen onboard usb.

Ethernetmodem, heeft i.p.v. usb-kabel, een netwerkaansluiting, welke je aan je pc, router of server koppelt.

Waarom? Omdat het kan!!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 20:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:26:
[...]

Of heb ik het mis?
Ethernet modem is gewoon een compleet ander modem ter vervanging van je USB-modempje. Bijvoorbeeld een Speedtouch 706, om deze aan te sluiten heb je een LAN (oftewel netwerkaansluiting) nodig en dikke kans dat je die onboard hebt. Je kunt niet zomaar de kabel van telefoon/splitter in je netwerkkaart duwen (past wel, zal alleen vrij losjes zitten aangezien telefoonstekkertjes een stukje smaller zijn dan netwerkstekkers (telefoon is RJ11 en netwerk is RJ45)).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 23:15

BHQ

6 meter is dan leuk (te?) veel. Zeker gezien je telefoon wrs. niet in de huiskamer binnenkomt, maar in de meterkast. Tijd voor een ethernet-modem en een bosje UTP kabel om naar je PC te komen dus :)
Pagina: 1