Toon posts:

Geen internet verbinding (redirect van KPN)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem, ik krijg geen verbinding met het internet.
Sinds kort heb ik een draadloze belkin router/modem/accespoint aangeschaft. Maar in combinatie met mijn oude zonnet lite (xxxxx@zonnet-lite) verbinding, krijg ik geen internet.
De router zelf zegt dat er verbinding is met het internet, maar telkens als ik naar een webpagina wil gaan, dan krijg ik een redirect naar KPN (een soort opvangsite), waarin wordt aangegeven dat ik niet word toegelaten door mijn ISP, waarschijnlijk omdat mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord niet kloppen, terwijl ik zeker weet dat dat wel klopt.

Dit zijn de instellingen:

VPI/VCI: 8/48
Encap: VC-Mux
PPPoA

Ik zou het eigenlijk niet meer weten. Kunt u mij misschien uit de brand helpen?

Bij voorbaat dank!! _/-\o_

Verwijderd

juiste combinatie gebruikersnaam / wachtwoord wel in je router gezet? anders gaat het natuurlijk niet werken ;)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16

Reptile209

- gers -

Als je een vangpagina van KPN krijgt, zit er iets scheef in je gebruikersnaam. Aan de hand daarvan (specifieker: het deel achter de @) bepalen de routers van KPN naar welke provider je moet worden gestuurd. Als het WW niet klopt, of het deel voor de @, krijg je (als het goed is) foutpagina's van je provider.
Kortom: klopt @zonnet-lite bij je GN en weet je router daar ook vanaf?

Zo scherp als een voetbal!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weet je 100% zeker dat je password juist is (test het door bv in te loggen op je mailbox ofzo). Probeer dan eens verschillende gebruikersnamen.

Bijvoorbeeld:
xxxx@zonnet.nl
xxxx@versatel.nl
xxxx@tele2.nl

Mijn eigen ADSL-KPN username is xxxx@xs4all.nl. Kom je er nog niet uit? Dan kun je het beste contact opnemen met de helpdesk van de provider, indien je wachtwoord onjuist is zijn zij degene welke dit kunnen veranderen.

🌞🍃

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04-2025

joho

Mischien checkt je provider behalve naam/password ook het MAC address van je router.
Vaak staat je een router (je nieuwe) toe een ander MAC address (die van je oude modem) in te vullen

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet 100% zeker dat het xxx@zonnet-lite is, dit staat namelijk ook in mijn speedtouch usb inlogscherm.
Wat vaag, ik heb zonnet.nl ook al geprobeerd, maar versatel.nl of tele2.nl nog niet. Maar dit is het ook nooit geweest, ik kan namelijk nog wel gewoon met de speedtouch inloggen...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 23:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bel gewoon even de helpdesk van ze, die kunnen direct zien wat er aan de hand is. Op zo'n redirect pagina kom je niet voor niets en een topic hier gaat je al helemaal niet helpen als je zeker weet dat je username en password goed zijn.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ja misschien heb je gelijk, ik wist alleen niet zeker of ik nog verdere instellingen over het hoofd heb gezien...
Bedankt iig allemaal _/-\o_
Pagina: 1