[XP] 'verborgen' software verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Een kennis van mij heeft vandaag een nieuwe Packard Bell laptop gekocht, met zoals gewoonlijk een hele rits aan nutteloze software erop voorgeinstalleerd.
Normaalgesproken is dat in een paar minuten verholpen, maar in dit geval is de bewuste software (Norton Internet Security, Skype, Cyberlink DVD player) niet te vinden in Configuratiescherm > Software. Ook staat er geen uninstall linkjes in het startmenu.

Heeft iemand enig idee hoe deze software toch op een normale manier te verwijderen is?

[ Voor 1% gewijzigd door MadMarky op 06-09-2006 16:28 . Reden: verkeerde merk ]

🖥️ | 🚗

Verwijderd

hm, heb laats op een PackardBell machine ook gehad, die hadden een tooltje waarmee je dit kon bewerkstelligen. Geen link naar een of ander HP tooltje in je startmenu ?

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Shoot, het was ook geen HP maar inderdaad een Packard Bell :X
Al die kennissen met laptops, m'n geheugen trekt het niet meer. Heb je mss een link naar dat tooltje?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Google is je vriend: 'remove <naam programma>'

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:24

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Anders even rondbladeren in je Program Files of er niet uninst.exe bestandjes rondzweven ;)

Hier stond een dode link.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ik vind wel de pagina Using the Norton Removal Tool maar dit helpt nog niet tegen de rest van de software die niet te verwijderen is.

@hierboven:
been there, done that, nothing found...
En de hele map deleten levert vaak ook weer niet de gewenste resultaten :P

[ Voor 22% gewijzigd door MadMarky op 06-09-2006 16:48 ]

🖥️ | 🚗

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toen ik mijn HP NX6125 kreeg stond er ook veel zooi op die niet goed te verwijderen was. Ik heb gewoon maar ff format C: gedaan en toen alleen de dingen er op gezet die ik wil hebben.

Er zal denk ik wel een manier zijn om de boel weg te krijgen maar ik denk dat er altijd wel wat dingen achter blijven, ik weet dat een format wat tijd kost maar dan weet je wel zeker dat het goed is. Ik wou zelf bij mijn laptop ook een C: hebben voor alleen XP en een D: voor mijn data.

Verwijderd

MadMarky schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:28:
Shoot, het was ook geen HP maar inderdaad een Packard Bell :X
Al die kennissen met laptops, m'n geheugen trekt het niet meer. Heb je mss een link naar dat tooltje?
Kom ff niet op de naam, maar moet voorkomen in menu start -> PackardBell -> [hier nog wat]

Staan 2 dingen, ietsm met emergency blahblah
en het tooltje wat ik bedoel.
Je kan dan b.v. Norton aanklikken om te verwijderen.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ik kan me wel herinneren dat er in Start > Programma's een mapje stond van Packard Bell, maar voor zover ik weet stonden daar alleen linkjes naar de handleiding en naar een tooltje om recovery DVD's te fikken. Ik zal nog wel eens goed kijken als ik er binnenkort weer ben.

🖥️ | 🚗

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:25

NoTimeRemains

I know

probeer het programma crap cleaner eens. daar zit bij tools meen ik een functie om programmas te deinstalleren...

This is the Way.

Verwijderd

MadMarky schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:01:
Ik kan me wel herinneren dat er in Start > Programma's een mapje stond van Packard Bell, maar voor zover ik weet stonden daar alleen linkjes naar de handleiding en naar een tooltje om recovery DVD's te fikken. Ik zal nog wel eens goed kijken als ik er binnenkort weer ben.
Kan zijn dat het verwijderen van software hierbij zit.
Pagina: 1