Toon posts:

Onboard AC97 en Soundblaster Live

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn problemen met twee sounblaster Live kaarten in 1 systeem krijg ik niet opgelost. kmixer.sys en audio.sys errors op onverwachte momenten een BSOD.

Weet iemand of het mogelijk is om één Soundblaster Live kaart en de Onboard Audio 97 te gebruiken?
Ik heb in de BIOS de AC97 op 'auto' gezet (kan kiezen tussen auto of disabled) en de SBL-Live in een PCI slot zitten.
Windows ziet alleen de SBL-Live kaart en geen teken van de onboard audio... wordt deze soms 'auto'matisch uitgeshakeld wanneer er een andere sounddevice wordt herkend?

Verwijderd

Meerdere geluidskaarten moet kunnen werken, heb zelf een PC werkend met AC97 onboard suondcard, HDA X-Mystique PCI kaart en een USB headset sound device,
HDA is default sound device maar ik kan ook een van de andere selecteren

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:21
Soundblaster, draai niet met een Live kaart, en onboard kunnen goed naast elkaar draaien. Kijk eens in de BIOS of de onboard sound niet staat uitgeschakeld.

[ Voor 10% gewijzigd door EricJH op 06-09-2006 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al schreef:
Ik heb in de BIOS de AC97 op 'auto' gezet (kan kiezen tussen auto of disabled) en de SBL-Live in een PCI slot zitten.
De twee SB-Live kaarten is een groot conflict. Uiteindelijk had ik een combinatie van PCI slots gevonden waar ik in ieder geval mee kon booten, maar dan werd het systeem weer instabiel. BSOD met de kmixer.sys als oorzaak. Drivers zijn de laatste versie van Creative zelf.

Mijn vorige systeem had een SB-Live kaart en onboard naast elkaar, alleen wordt bij dit 'nieuwe' systeem dus de onboard niet gezien naast de SB-Live kaart.