Toon posts:

EXCEL -Selectie maken op basis van True or False en data exp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag m.b.t. het maken van een selectie in een bepaalde kolom en exporteren van de data daaruit naar een ander tabblad. Ik zal de vraag opdelen in twee stukken:

1. In een kolom wil ik graag een keuzemogelijkheid Yes/No en dat dat de keuze in de cel komt te staan. Hoe maak ik een dergelijk selectievak? Heb alleen checkbox gevonden maar ik wil echt Yes/No kunnen kiezen.

2. Ik wil waar "No" de uitkomst is, een aantal velden exporteren naar een ander tabblad. Tevens wil ik graag het aantal No's en Yes tellen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Dergelijke vragen zijn Excel / Office specifiek en horen daarom eerder thuis in Office Suites dan in Programming

Vandaar dus:
PRG->OFF

https://fgheysels.github.io/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

1. Dan moet je een radio button groep of een dropdown list toevoegen :)

2. Je kan door middel van VBA de waarde checken en aan de hand daarvan actie ondernemen. Wat betreft je tweede deel van je tweede vraag: je kan je formulier binden aan een cel. Het resultaat wordt dan daarin geplakt. Die waardes kan je dan weer tellen met een SUMIF functie.

HTH

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.