Toon posts:

PC post pas bij 2de keer aanzetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een wat oudere PC staan. Een P3 550Mhz + Asus P2B-F moederbord. Nou werkte dit systeem goed tot ik er een andere modem in heb gezet voor een klant. Te weten een E-tech PCI56AVP. Nu heb ik het probleem dat als de PC een tijdje (+/- 2 minuten of langer) uitstaadt de PC 2 keer moet worden aangedrukt. Druk ik de PC de eerste keer aan komt ie niet eens bij het POST scherm. Haal ik de stroomkabel eruit, en direct er weer in en druk ik hem weer aan start het systeem wel gewoon normaal op.

Indien de modem eruit wordt gehaald draait alles weer normaal zoals het hoort.

Is er een manier om dit op te lossen zonder hier een nieuw of ander modem voor te hoeven regelen? (dus dat hetzelfde modem erin blijft)

Het modem werkt trouwens in een andere PC wel gewoon goed.

Mvg,

Dirk-Jan

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:04

Dielie

*BURP!*

Misschien de voeding van de PC die nog maar net toereikend is?

Verwijderd

Topicstarter
Denk het niet, heb het ook al geprobeerd zonder videokaart en geluidskaart erin. Zelfde problemen. Je hoort de PC na de eerste keer gewoon doorstarten. Je hoort dan namelijk het geluid van de floppy en het opstart piepje.

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 08:57
Heb je al geprobeerd om een ander kaartje in de PC te steken. En getest in een andere PC.
En zelfs al gekeken of de modem wel compatible met het moederbord is???

En heb je al een handleiding van het bord gedownload???
Misschien dat ie geen Modem aankan ofzo???

Richard

Verwijderd

Topicstarter
richardboer schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:34:
Heb je al geprobeerd om een ander kaartje in de PC te steken. En getest in een andere PC.
Ja, werkt goed in andere PC
En zelfs al gekeken of de modem wel compatible met het moederbord is???
No comment.

En heb je al een handleiding van het bord gedownload???
Ja
Misschien dat ie geen Modem aankan ofzo???
Jawel, zat eerst ook modem in

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Moet je insteekkaartje regelen met een dubbele Hex-display er op. Kan je zo zien, waar de pc blijft steken. Blijft ie bij C3 steken is het dat onderdeel etc.

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:04

Dielie

*BURP!*

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:22:
Denk het niet, heb het ook al geprobeerd zonder videokaart en geluidskaart erin. Zelfde problemen. Je hoort de PC na de eerste keer gewoon doorstarten. Je hoort dan namelijk het geluid van de floppy en het opstart piepje.
Voor de helderheid: als je het modem eruit trekt, post de pc wel weer gewoon de eerste keer?

Overigens opvallend dat de pc zonder videokaart gewoon opstart. Meeste mobo's maken dan geluid (ja, ook die oudjes!).

Verwijderd

Topicstarter
Hij piept idd als de videokaart eruit is, maar je hoort gewoon wel dat ie daarna de floppy opzoekt etc.

Als het modem eruit wordt getrokken, start ie idd wel weer gewoon door de eerste keer
Pagina: 1