Toon posts:

IE blokt flash player

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website gebouwd in HTML en wat PHP. Nu heb ik vanboven op de pagina een flash audio player ingebouwd, namelijk deze:

http://musicplayer.sourceforge.net/

In Firefox werkt alles perfect, pagina laad mooi en de muziek begint te spelen. In IE wordt de flash player niet geladen en krijg je vanboven zo'n balk met dat er iets geblokkeert is en als je het wilt toelaten je daarop moet drukken etc..

Is er geen oplossing om dat te forceren dat hij niet geblokkeert wordt?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ahh.... de beroemde eolas patent... ga maar eens googlen daarop, workarounds genoeg ;)

Zie ook dit topic: active-x probleem

[ Voor 26% gewijzigd door RaZ op 06-09-2006 14:43 ]

Ey!! Macarena \o/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Start je flash player wel als je op de flash file klikt (want dat is EOLAS ;))?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
weet je zeker dat het eolas is en niet gewoon een blokade voor active x componenten?

dan komt er namelijk een gele balk boven je pagina waarop je moet klikken en vervolgens iets moet kiezen.

eolas is alleen dat een of ander active x of wat dan ook niet meteen begint te spelen , of dat ej de besturingselementen pas kunt gebruiken als je het script oid eerst activeert ( door op dat gedeelte vn de webpagina te klikken)

in het eerste geval is dat niet te forceren. immers daar is dat blokeren immers tegen bedoeld, ongewenste activiteit / instalatie van zooi op je pc voorkomen. je kunt er wel omheen werken, maar dan is je nieuwe methode ook minder önveilig"voor niets vermoedend kikkende consumenten

in het tweede geval zijn er ook workarounds, maar dat is ook iets anders dan forceren.

[ Voor 30% gewijzigd door engelbertus op 06-09-2006 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:42:
Start je flash player wel als je op de flash file klikt (want dat is EOLAS ;))?
Hoe bedoel je? Als ik in IE dan zo klik op "Allow Blocked Content" dan laad de flash player correct en begint die gewoon te spelen :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee, als je op de flash file zelf klikt.. Door het EOLAS patent mag Microsoft niet zomaar je flash content starten en dat los je op door op de flash file te klikken (als het ware activeren).

Het lijkt erop dat je nu Active-X content presenteerd, waardoor je dus een waarschuwing krijgt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus om de blokkatie van het active-x component aangezien ik niet eens die flash player te zien krijg. Als ik "Allow blocked content" toelaat lukt alles perfect, maarja, je hebt zo van die mensen..

• LionOne
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

LionOne

There can be only one

Nu gebruik ik die player ook op mijn site maar ik heb dat probleem dus niet.
Welke code gebruik je om flash aan te roepen? (classid= of type=?)

"The answer to the Great Question Of Life the Universe and Everything... is Forty-two."

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
object type="application/x-shockwave-flash" width="725" height="15"
data="xxxlink naar playlist">
<param name="movie" 
value="xxx link naar playlist" />
</object>

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 23:35 ]

• LionOne
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

LionOne

There can be only one

maar welke player is dat dan eigenlijk? bar button extended?
in de code staat namelijk een playlist, dan denk ik de extenden.

En in dat geval zou het volgende er nog bij moeten:
HTML:
1
<param name="movie" value="NaamVandePlayer.swf?playlist_url=PadNaarPlaylist&amp;autoplay=true&amp;autoload=true">

/edit
Heb even op de site gekeken, bovenstaande is eigenlijk bij al de drie players nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door LionOne op 06-09-2006 23:43 ]

"The answer to the Great Question Of Life the Universe and Everything... is Forty-two."

Verwijderd

Heb je dit op je server getest of alleen met een lokaal script? Lokale scripts worden namenlijk sneller geblocked.

Verwijderd

Topicstarter
@ LionOne:

Ik heb de slim versie maar de code die jij geeft heb ik ook met die autostart & autoplay enzo dus dat is geen probleem.

@ Sybesma:

Heb alleen nog maar lokaal getest, maar de playlist staat wel online. Ik zal de pagina eens op een server zetten.

edit: Damn je hebt nog gelijk ook! :) Als ik de pagina online zet en er zo heen surf dan blokkeert IE de flash player niet. Thx!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 11:51 ]

Pagina: 1