[Office, Excel] Foto's verkleinen

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 20:43
Bij ons in het bedrijf hier worden veel word en excel documenten aangemaakt met daarin foto's.
Nu is het zo dat deze foto's met de toename van het aantal megapixel's steeds groter worden.
Tegenwoordig houdt men hier daar wel rekening mee, door ze vooraf te verkleinen. Maar er zijn nog tal van documenten die tot wel 100 mb groot zijn, vanwege het groot aantal foto's wat erin staat.

Is er een mogelijkheid om deze documenten (welke dus grote foto's bevatten), te verkleinen, zodat de ingevoegde foto's worden omgezet naar jpg en eventueel verkleind worden (in werkelijkheid is een foto bijv 1600x1200 en in het document maar 400x300)

Mocht er een of andere tooltje hiervoor zijn, hoor ik het ook graag!
Alvast bedankt!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:07
Mag ik vragen waarom die fotos in excel worden opgeslagen? Wellicht kunnen we een beter alternatief afdragen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt van Microsoft de Image Resizer tool. Kan je een hele directory in 1 klap resizen. Het werkt dan wel stand-alone en niet in Office.

Misschien dat je het met een macro kan oplossen, dat je een andere manier gaat gebruiken voor het invoegen van de foto's die ze dan omzet en dan pas in de pagina zet. Ga eens zoeken of je iets kan vinden met VBA en image resizing.
Nielsvr schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:13:
Mag ik vragen waarom die fotos in excel worden opgeslagen? Wellicht kunnen we een beter alternatief afdragen.
Ik denk dat als ze de excel bestanden willen meenemen, dat de foto's er dan inblijven staan.

[ Voor 29% gewijzigd door RaZ op 06-09-2006 14:20 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

dit zit volgens mij standaard in excel / word.

werkbalk afbeelding.

afbeelding comprimeren. (kies wel voor web toepassingen).

Iets anders, maak er een pdf van.
Het enigste nadeel, hierna kunnen deze niet meer worden aangepast.
Ik heb dit voor een vriend van mijn gedaan, deze had wordt documenten met gegevens over projecten met foto's erin. deze bestanden waren soms wel 100mb groot.
na het omzetten naar pdf nog maar 2 a 3 mb

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 14:27 ]

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 20:43
Waarom Excel ?
Men maakt bijv 100 foto's van elk huis voor een project
en voor elk huis, heeft men dan een apart werkblad met daarop fotos en enkele gegevens staan van dat huis. .
Het is stukken overzichtelijker en sneller dan in word, dus op zich vind ik het wel begrijpelijk.

Ik ben niet zozeer op zoek naar een oplossing voor de toekomst (men verkleint ze nu al van te voren)
maar meer op zoek naar een oplossing, waarmee ik de bestaande documenten kan verkleinen.
Ik heb ooit gehoord dat er zo'n tooltje voor was, maar weet de naam niet meer.