Toon posts:

Renderingprogramma's om NN-search algoritmes te vergelijken*

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag die waarschijnlijk niet veel mensen kunnen beantwoorden.

Het zit als volgt. Ik wil een Approximate Nearest Neighbour search die ontworpen is voor NN search in rendering met radiosity vergelijken met een andere Approximate Nearest Neighbour search. Om dit te doen moet ik dus scenes renderen met beide algoritmen.

Het handigst zou natuurlijk zijn om dat de doen met een rendering programma waar ik beide algoritmen in kan pluggen. Ik heb dan meteen beschikking over verschillende scenes die ik kan renderen en ik hoef niet zelf de rendering engine te schrijven.

De NN algoritmen zijn geschreven in C++, het zou dus praktisch zijn als ik een programma zou kunnen gebruiken dat ook in C++ geschreven is. Nu heb ik zelf weinig(geen) ervaring met C++, het zou dus ook fijn zijn als het programma netjes opgezet is, zoals dat in talen als Java en C# gebruikelijk is.

Wie weet een geschikt rendering programma, in C++, open source, netjes geprogrammeerd en gedocumenteerd. Het moet natuurlijk wel een NN search gebruiken bij het berekenen van radiosity.

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Kijk eens naar Pov-Ray op http://www.povray.org/
Pov-Ray is een ray-tracer met ondersteuning voor radiosity, is open-source, werkt op allerlei platforms en is goed gedocumenteerd. Ik dacht dat het in C++ is geschreven, maar ik kan dat even niet vinden (en heb geen zin om de source alleen daarvoor te downen). Zie voor radiosity in versie 3.6.1, zie vanaf http://www.povray.org/documentation/view/3.6.1/103/
Over NN e.d. zie ik niet al te veel staan, maar mss dat de code kan helpen. Anders kun je hun nieuwsgroepen vast raadplegen.

Als je weinig ervaring hebt met C++, verwacht dan niet dat je zo even je algje "erin plugt" en klaar ben je; zelfs niet als alles netjes geprogt is. Ik zou meer hopen op een "is (goed) te doen".

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt. Mochten er nog andere geschikte alternativen zijn hoor ik het natuurlijk graag.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Misschien ondersteunt Blender radiosity? Dat is ook volledig open source.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Welkom op GoT. :)

Ik ben bang dat je vraag weinig met programmeren te maken heeft en daarom niet in dit subforum thuishoort, zoals je ook had kunnen lezen in Waar hoort mijn topic? Het zou fijn zijn als je, de volgende keer dat je een topic opent, even de zogenaamde stickies bovenaan de topiclisting even doorneemt zodat je weet wat wel en niet de bedoeling is. ;)

Ik verplaats je topic dus even naar Development Tools & Environments en pas meteen je titel even aan. "vraag rendering programma's" zegt niet veel over je probleem natuurlijk. ;)

PRG>>DTE

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat toch echt over programmeercode en niet over programma's an sich. Ik ben op zoek naar C++ code die bij een programma hoort die kan renderen met radiosity en waarvoor scenes te vinden zijn. En die moet ik aanpassen, dat lijkt mij dus wel in een programming thuishoren. Zeker omdat ik vraag naar code die netjes opgezet is en leesbaar is.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan zit je helemaal verkeerd op dit forum. In Programming doen we niet aan kant en klare code, we programmeren onze software zelf. Als je iets kant en klaars zoekt, dan zul je ergens anders moeten kijken.

Dan kan dit topic verder ook wel dicht. Succes verder. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.