Toon posts:

liteon HD-A760GX DVD HD recorder

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

zopas de liteon HD-A760GX DVD HD recorder (250GB HD) gekocht (300 eur Makro Belgie).

Naast mijn eigen bevindingen hieronder zou het leuk zijn van andere gebruikers bevindingen of tips & tricks te horen.

PRO'S :
- goedkoop
- kan DVD+/- en Dual layer+ schijven aan
- grote harde schijf (250 gig)
- divx/xvid compatibel (incl. ondertitels .srt)
- copieren van HD naar DVD en van DVD naar HD (je kan bvb op je harde schijf een 'jukebox' opbouwen van divx-films)
- time-shift functie
- showview / timerrec (moet niet in stand-by staan)
- osd
- dv-input

CON'S:
- ventilator maakt een beetje te veel lawaai naar mijn zin (kan deze vervangen worden door een die minder geluid maakt? zoja, welke?)
- divx ondertitels zijn HEEL klein : bestaat er hiervoor nog geen firmware-Hack ? vrijwilligers?
- settings blijven niet behouden (vb : optie 'films bekijken met pictogram of text' : keuze blijft niet behouden na restart)

Alle input welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goed nieuws voor wat betreft de belabberde kwaliteit(veel te klein) van .srt ondertitels bij divx films.

Ik heb een workaround gevonden voor dit probleem : aangezien deze speler divx 6 ondersteund, kan men via de tool AviSub srt bestanden verwerken in de film. De operatie duurt minder dan 5 minuten, en geeft geen kwaliteitsverlies. Je kan zelf de grootte instellen van de ondertitels die je aan de avi wil toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KHdV
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 11:42
Ik heb de LiteOn HD-A740GX gekocht en het is een mooi apparaat.
Ik heb alleen 1 probleem met het instellen van de zenders. De recorder is via een digitale decoder en via de coaxkabel (loop) aangesloten

decoder ---scartkabel---- recorder ----scartkabel----- TV
decoder ---coax---- recorder ----coax----- TV

via mijn decoder ontvang ik dik 300 zenders, maar het lukt me maar niet om de recorder zo in te stellen dat hij de kanalen vindt. Als ik de recorder laat scannen om kanalen te vinden dan vind hij alleen de 30+ kanalen die ik analoog ontvang via de coax kabel, maar de digitale kanalen die uit de decoder komen vind hij niet.

Iemand een idee waarom dit niet wil lukken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KHdV
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 11:42
regiovrijmaken Liteon

Hij kan ook regiovrij gemaakt worden en dat gaat als volgt:-
Druk op "setup" op de afstands bediening
- ga op het onderste icoon staan (exit/afsluiten)
- als je hierop staat toets dan 2960 in

je krijgt nu een verborgen menu te zien. Je kan hier alle regio's kiezen,
inclusief "regio-vrij".
na de gekozen regio druk je op "setup" om af te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Helaas heeft geen enkele Liteon EPG.. toch wel een must met digitale tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KHdV schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:42:
Ik heb de LiteOn HD-A740GX gekocht en het is een mooi apparaat.
Ik heb alleen 1 probleem met het instellen van de zenders. De recorder is via een digitale decoder en via de coaxkabel (loop) aangesloten

decoder ---scartkabel---- recorder ----scartkabel----- TV
decoder ---coax---- recorder ----coax----- TV

via mijn decoder ontvang ik dik 300 zenders, maar het lukt me maar niet om de recorder zo in te stellen dat hij de kanalen vindt. Als ik de recorder laat scannen om kanalen te vinden dan vind hij alleen de 30+ kanalen die ik analoog ontvang via de coax kabel, maar de digitale kanalen die uit de decoder komen vind hij niet.

Iemand een idee waarom dit niet wil lukken??
Heb deze recorder nu ook. Bevalt goed. Digitale TV: scart van decoder naar Liteon. Dan zappen via decoder. De recorder geeft alleen maar het signaal door. Dit kun je dan opnemen. Hij heeft geen digitale tuner. Alleen voor de analoge kanalen. Beeld en geluidskwaliteit is prima te noemen. Ik gebruik hem alleen voor opnemen. DVD's kijken doe ik op een aparte Pioneer speler met component progressive scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben op zoek naar gebruikersinfo met deze liteon recorder.
Daar ik zelf a-technisch ben, en al 3 jaar ruzie heb met deze recorder, is dit mijn laatste poging
om tot een vriendschappelijke relatie met dit apparaat te komen..
Mijn eerste vraag is: gebruik jij deze recorder nog steeds?
Ik heb allerlei storingen, en hoop op een ervaringsdeskundige waar ik mijn vragen bij kwijt kan.
De meest irritante storingen zijn:
-apparaat slaat zonder enige opdracht regelmatig uit zichzelf af op het moment ik een dvd aan het kijken ben.
-het dvd laatje gaat de hele dag door open en dicht
-er is altijd een grijze balk boven in beeld zichtbaar met gegevens over tracks ed, deze krijg ik met geen mogelijkheid weg.
en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

wie weet hoor ik wat van je, mvrgr janine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Topics betreffende dit soort onderwerpen mogen tegenwoordig in Mediaspelers en HTPC's. Dus ik verplaats het topic even daar naar toe.

AUD --> MSH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1