Toon posts:

netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds gisteren erg last van me internet, hij deed het een tijdje niet dus ik orange opgebeld zeggen ze dat het er bij hun goed uitzag en dat het misschien de router kan zijn.
soms is de snelheid 56 kbs en normaal was dit altijd rond de 320kbs ik heb wanadoo lite adsl nu orange lite adsl denk ik.
maar soms geeft ie gewoon 320kbs aan dus
maar vermoedelijk ligt het dus aan me router : belkin 4poorts kabel/dsl gateway router, hij is niet wireless en heb hem gekocht bij dynabyte

heeft iemand enige idee wat er aan de hand kan zijn heb namelijk niet zoveel verstand van wat er fout kan zijn

ps. hiervoor had ik een etech router die om het half uur ong uitviel en dan weer gewoon verbionding gaf dus dacht eidelijk er van af te zijn lijkt er dus niet op

Verwijderd

lees eerst de policy eens en pas dan je post aan zodat wij er iets aan hebben.

Geeft je router aan dat hij een verbinding heeft? Waar haal jij die snelheid vandaan? downloads in je browser?

indien je router verbonden is, kan je naar ip pingen? kan je naar een domein pingen?

Wij kunnen niet toveren.. meer info is essentieel

Verwijderd

Topicstarter
sorry daarvoor hier de info waar je om vroeg

ik haal mijn snelheden van www.speedtest.nl
er staat gewoon lan verbinding in me taakbalk en ligtjes branden gewoon heb ook ff de modem direct in de pc gedaan entoen deed ie het gewoon

kan je naar ip pingen? kan je naar een domein pingen?
bedoel je daar ipconfig mee in dos
en domein is toch je iegen website ofnie

dit is wat ik er bij speedtest test suite uitkreeg bij alle opties:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 44.4 KByte/sec
(=355 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 10.3 KByte/sec
(=82 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 38.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Ping niet mogelijk 0.0 ms

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-03 14:50
Toen je hem rechtstreeks achter het modem hing, had je toen nog steeds die lagere snelheden? Zo niet, dan lijkt het mij duidelijk, zowel, nog een keer bellen en zeggen dat het niet aan je router ligt?

Verwijderd

Topicstarter
nee toen deed ie het weer toen ik hem direct op me pc deed daanra sloot ik het netwerk weer aan deed ie het nog ff op 320kbs ong 5min uiterst en toen daarna zakte het ook weer weg naar rond de 50kbs maar kan dit aan me instellingen liggen of moet ik me router terug brengen omdat ie stuk is

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01 11:52
Ik ben maar een n00bje, maar zit je niet aan je datalimiet misschien? Sommige providers gooien dan je snelheid omlaag zodat je minder / niets meer kunt downloaden.

If you can't write, there is nothing left.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

De meeste ADSL providers gebruiken geen datalimieten meer.

Wat voor Modem heb je?
En wat voor router precies?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dutcharmy: Zou je vanaf nu even wat aan je leestekens kunnen doen.. Dit is vrijwel niet te lezen. punten, komma's en hoofdletters maken het veel beter leesbaar.

Verder zal je toch met wat gegevens op de proppen moeten komen. Merken en types modem/router en welke firmware.

Verwijderd

Topicstarter
modem is speedtouch.
Geen idee welke type als dat mogelijk is, maar zoals ik al zij volgens mij ligt het daar niet aan en ook orange zegt dat.
En mijn router is de enige belkin die nog draad heeft heb hem gekocht bij de dynabyte maar hij hoe hij precies heet weet ik niet aleen hier heb ik een link:
http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=157728

firmwire het ik versie 1
weet niet of dit is wat je zoekt
ben opzich een noob op dit gebied

alvast bedankt

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Dat je noob bent wil niet zeggen dat je de Nederlandse taal niet beheerst.

Zoals Equator zegt, leestekens en hier en daar een hoofdletter zou fijn zijn.

En breng die router maar terug.
Je kunt een switch kopen, aangezien 9 van de 10 1 poort speedtouches tegenwoordig routers zijn, zonder ingebouwde switch.
Of hij moet echt HEEL oud zijn (Speedtouch Home).

Je hebt nu 2 router achter elkaar.
En verder ben ik zelf niet heel erg te spreken over Belkin, laat staan over dynabyte, en al helemaal niet over hun prijzen, maar dat terzijde.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is een ong 2 of 3 jaar oude dus(speedtouch)
denk niet dat ie dat heeft.
Ik denk dat ik me router(belkin) maar terug breng naar dynabyte voor reparatie
want anders is het zonde van me geld dat word dan de 3 de router in een jaar tijd, en voor deze krijg ik me geld toch niet meer terug
Ik heb nog oude router maar die valt een keer in de 30 min uit en dan 10 sec naar weer aan maar dat is kut als je zit te gamen online, dus kan ik die er nu wel ff tussen zetten

Verwijderd

Heb je uberhaupt geen wireless accespoint in je netwerk...Ik moet zeggen dat als ik dit topic zo lees, dat misschien je buren lekker torrents aan het binnenhalen zijn over jou netwerk.

Vooral het feit dat toen je je netwerk had aangesloten het even werkte op volledige snelheid en daarna terugviel naar een trage snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
nee iki heb gewoon bedraad netwerk, maar een kenis van me zij dat het misschien wel eens een hackjer kan zijn.
Omdat ik bij de lan verbinding logo toen zon geellogotje met uitroepteken ernaast had staan en vanaf toen deed ie maf.

maar denk dat het nu over is want heb nu al vanaf gisteren heb ik er gene last meer van en heb niks gedaan
Pagina: 1