Digitale schotel met alleen NL RTL Zenders!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-02 21:29
Allereerst wil ik alvast erbij zeggen dat ik het forum en internet heb afgezocht maar niets kan vinden over mijn probleem. Wel over geen signaal maar dat heb ik niet helemaal.

Het gaat om een Echostar DSB-9800 (een wat ouder model, dat wel)

Op bepaalde momenten kunnen we alle zenders ontvangen zoals: RTL, TMF, Veronica enz. maar op bepaalde momenten kunnen we alleen maar de RTL zenders ontvangen namelijk: RTL 4, RTL 5 en RTL 7. Het maakt hierbij niet uit of het mooi of slecht weer is en soms na een paar uur kan je Veronica of SBS6 ontvangen. Hierbij kan ik dus gewoon van Veronica naar TMF overschakelen of naar SBS6 zonder enig probleem. Maar zodra ik van TMF naar een RTL zender ga dan kan ik niet terug naar TMF, want ik krijg dan de vervelende mededeling: Geen Signaal :(

Als ik vervolgens naar Diagnose en Signaalsterkte ga dan staat het pijltje op het groene signaal, dus uitstekend maar alleen maar RTL zenders en met een beetje geluk de rest :S

Verder zeggen ook een aantal mensen uit mijn omgeving dat het apparaat mogelijk defect is maar ik ben toch benieuwd hoe jullie tweakers daar over denken.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Kun je niet het beste naar iemand gaan die ook een schotel op het dak heeft staan? Of naar een schotelverkoper (uhm, geen slager :Y)) gaan en daar je receiver aan hun schotelhangen?

Denk dat je hiermee het snelte kunt achterhalen als het aan je receiver ligt.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Shady15 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:11:
Allereerst wil ik alvast erbij zeggen dat ik het forum en internet heb afgezocht maar niets kan vinden over mijn probleem. Wel over geen signaal maar dat heb ik niet helemaal.

Het gaat om een Echostar DSB-9800 (een wat ouder model, dat wel)

Op bepaalde momenten kunnen we alle zenders ontvangen zoals: RTL, TMF, Veronica enz. maar op bepaalde momenten kunnen we alleen maar de RTL zenders ontvangen namelijk: RTL 4, RTL 5 en RTL 7. Het maakt hierbij niet uit of het mooi of slecht weer is en soms na een paar uur kan je Veronica of SBS6 ontvangen. Hierbij kan ik dus gewoon van Veronica naar TMF overschakelen of naar SBS6 zonder enig probleem. Maar zodra ik van TMF naar een RTL zender ga dan kan ik niet terug naar TMF, want ik krijg dan de vervelende mededeling: Geen Signaal :(

Als ik vervolgens naar Diagnose en Signaalsterkte ga dan staat het pijltje op het groene signaal, dus uitstekend maar alleen maar RTL zenders en met een beetje geluk de rest :S

Verder zeggen ook een aantal mensen uit mijn omgeving dat het apparaat mogelijk defect is maar ik ben toch benieuwd hoe jullie tweakers daar over denken.
Welk merk common interface (dat ding waar je chipkaart inzit) zit erin je sat. ontvanger?

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:18
RTL is een relatief sterk signaal, eerst je schotel eens goed afstellen en dat met een satfinder niet met de ontvanger. En hoe groot is je schotel en staat er nog wat in lijn van de satelliet naar de schotel? (boom? flat?).

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

6killer schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:40:
RTL is een relatief sterk signaal, eerst je schotel eens goed afstellen en dat met een satfinder niet met de ontvanger. En hoe groot is je schotel en staat er nog wat in lijn van de satelliet naar de schotel? (boom? flat?).
klopt, Als er al een transponder uitvalt bij slechter weer, dan is het die van SBS. Verklaard niet waarom die dit gedrag bij jou optreed.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-02 21:29
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:42:
[...]

Welk merk common interface (dat ding waar je chipkaart inzit) zit erin je sat. ontvanger?
Als je het kaartje bedoelt, Het is een Irdeto ontvanger met Canal Digitaal. De schotel is 60 cm, dus dat lijkt me ook niet het probleem.

Iemand anders had het over een boom, er is op ongeveer 25 m afstand wel een flinke boom met wat bebossing, zal dat mogelijk de oorzaak kunnen zijn in combinatie met wind dat de takken voor het signaal komen?

Zo ja, dan wordt dat binnenkort flink tuinieren }:O
En verder zei ook iemand dat de schotel mogelijk niet goed afgesteld stond, zou kunnen maar nu bijv. kan ik gewoon SBS6 ontvangen en de hele dag door maar zet ik hem nu op RTL 457 dan kan die niet meer terug op SBS6. Vandaar dat ik het een zo vreemd probleem vind :P

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 15:42

VIPER2001

[GOT]The Source

probeer het es via www.sat4all.com

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:18
Shady15 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:51:
[...]

Als je het kaartje bedoelt, Het is een Irdeto ontvanger met Canal Digitaal. De schotel is 60 cm, dus dat lijkt me ook niet het probleem.

Iemand anders had het over een boom, er is op ongeveer 25 m afstand wel een flinke boom met wat bebossing, zal dat mogelijk de oorzaak kunnen zijn in combinatie met wind dat de takken voor het signaal komen?

Zo ja, dan wordt dat binnenkort flink tuinieren }:O
En verder zei ook iemand dat de schotel mogelijk niet goed afgesteld stond, zou kunnen maar nu bijv. kan ik gewoon SBS6 ontvangen en de hele dag door maar zet ik hem nu op RTL 457 dan kan die niet meer terug op SBS6. Vandaar dat ik het een zo vreemd probleem vind :P
Het kan ook je ontvanger zijn die de weg kwijt is, maar als je ontvangst signaal het probleem is kan je van alles uithalen met je ontvanger dan blijf je het probleem houden ;)

SBS en RTL (en Ned 123) zijn verschillende transponders, kijk eens ook eens of je van sbs -> ned 123 hetzelfde probleem hebt
Pagina: 1