Toon posts:

[Debian/Cups/Gutenprint] Kwaliteitverschil in prints?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of de kwaliteit van de afdrukken afhangt van de OS die gebruikt wordt.

Ik ga namelijk de Epson RX620 aanschaffen en ik wil deze op mijn debian server aansluiten en zo dienen als printserver. Echter leverd epson natuurlijk geen driver voor linux dus moet je een andere oplossing vinden, namelijk gebruik maken van de Gutenprint driver die universeel is voor heel veel type printers.

Maar maakt dit nou uit qua kwaliteit?

De driver is natuurlijk belangrijk dus ik vermoed dat de print qualiteit toch achteruit gaat als je linux gebruikt... am i right?

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Het enige wat ik je kan vertellen is dat ik een plotter heb gehad op Windows, en later verkocht en diegene gebruikte OSX, en met behulp van CUPS is het werkend gemaakt, en daarbij was de kwaliteit toch wel zichtbaar slechter omdat je echt met een generieke driver werkt. Dus zorg toch voor goede ondersteuning wanneer het gaat om een non-postscript printer....

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:18

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Hier staat alle info over gebruik van deze printer met Linux. Wat ik eruit lees werkt hij grotedeels, op photoquality na, al verschillen de mening wel daarover. Lees het zelf eens door zou ik zeggen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Ik heb hem niet aangesloten op mijn linux bak omdat ik ook de scanfunctie wil gebruiken enzo.
Maar was gewoon benieuwd of dit inderdaad verschil maakt :)