Toon posts:

[XP] Windows op partitie D, hernoemen naar C?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb het volgende probleem, nadat vorige week aantal problemen had met mijn oude geluidskaart heb ik toch maar besloten gister mijn partitie C leeg te gooien (het draaide wel weer maar niet lekker vanwege velen drivers).

Op dit moment zit er een Seagate 160 GB HD in die ik verdeeld had in 2 partities. Op C (10GB) stond altijd Windows en wat randprogramma's en de rest van de zooi stond op D.

Nu heb ik dus partitie C leeg gemaakt en weer een nieuwe partitie van die 10GB gemaakt, alleen in het blauwe schijfen instal scherm maakte hij toen van die nieuwe partitie (waar dus windows opstond en ook weer trg op moest) D. Ik wilde dus mijn 2de partitie (waar dus geen windows opstond) gewoon behouden zoals hij was. Nu draai ik dus met Windows XP op partitie D, en op C staat nog de rest van me HD (wat dus voor de reinstall D was).

Nu weet ik niet of dit een probleem is, maar het lijkt mij logischerwijs niet echt de bedoeling, toch?
Bijkomend feit (wat wellicht die vage switch heeft veroorzaakt) nadat ik de partitie had aangemaakt en Windows ging zich klaarmaken voor installatie starte hij niet door naar de instal maar gaf hij dat NTLDR ontbrak, ik heb toen weer laten booten via de CD en na de procedure nogmaals doorlopen te hebben (en dus van die partitie's van naam ging omwisselen) ging de installatie gewoon verder.

Nogmaals het gaat dus enkel om het feit dat het naampje van de partitie veranderd moet worden (in rangorde). Hoe kan ik dat doen?