Toon posts:

[Exchange] Alle uitgaande mail eerst goedkeuren door 1 user*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Wij beheren intern een mailserver (exchange 2003). Omdat wij nogal veel belangrijke mails moeten versturen proberen wij volgende stappen te laten configureren.
Een user maakt een bericht op, duwt op de send button.
Dan zou er op de 'superuser' een mailtje ofzo moeten komen met de vermelding dat een mail moet verstuurd worden. Deze superuser kan het mailtje lezen en ofwel versturen (effectief dan), of terugsturen naar de verzender.

Is dit uberhaubt mogelijk in exchange. Dus ergens een vertraging op de exchange server steken totdat de superuser zijn toelating gaf. Indien dit mogelijk is, hoe ?

Bedankt alvast

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Enigzins offtopic van je vraagstelling:
Mocht je dit in NL implementeren, lees je dan a.u.b. wel even in over privacywetgeving. Volgens mij is dit niet / niet zomaar toegestaan om te doen.

Wat bedoel je met belangrijke mail? Vertrouwelijke mail misschien? Waarom versleutel je het dan niet gewoon?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
Laten we zeggen dat dit wel zou kunnen in ons landje (België). De juridische dienst bij ons kan dit in een wettelijk kader plaatsen.

De bedoeling is om alle externe mail eerst te laten lezen en goedkeuren door de 'baas', vandaar dat we dit zouden willen implementeren

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij wil je iets bereiken dat je beter niet technisch kan oplossen :)

Ik weet niet of er tools zijn die iets dergelijks kunnen (vast wel), maar je zou kunnen overwegen om iedereen (behalve die superuser) de rechten te ontnemen om buiten de organisatie te sturen (bv. door een restrictie op je SMTP connector te zetten ofzo), daarmee voorkom je in ieder geval dat ze zelf naar buiten kunnen sturen.

Als jij vervolgens afspreekt met de gebruikers dat ze hun mailtje naar de 'superuser' sturen, dan kan deze de mail daadwerkelijk versturen als hij dit goed acht :)

In ieder geval - ik pas je topic titel even aan :)