Rackmount behuizing voor alleen harde schijven

Pagina: 1
Acties:

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:05
Hoi,

Ik ben op zoek naar een rackmount behuizing van maximaal 4U waar ik een flink aantal harde schijven (pata en sata) in kwijt kan. Er hoeft verder geen hardware in deze behuizing (eventueel een voeding), als server komt er een dl380 aan te hangen.

Mijne tweede vraag is of er een soort multilink te koop is voor pata/sata zodat ik maar 1 of 2 kabels van de schijvenarray naar de dl380 hoef te laten lopen.

Het is verder voor thuisgebruik, dus wat modwerk is niet erg.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan een typenummer oid, ik heb al gekeken bij chenbro/procase/t.net pw maar niks geschikts gevonden.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39
Chenbro heeft de RM414, Procase heeft nog wat kastjes, maar veel dichterbij dan dat kom je niet echt goedkoop ben ik bang. In beiden kun je nog een moederbord kwijt, maar het hoeft uiteraard niet.

De meeste van dat soort kasten die echt alleen voor harde schijven bedoeld zijn (Promise V-Track bijvoorbeeld) zijn stervensduur omdat daar ook SATA naar SCSI (al dan niet RAID) converters inzitten.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:05
Hmm oke, dan kom ik nog even terug bij mijn tweede vraag: bestaat er een soort multilink voor ide/sata?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39
Ja. En dan SATA met name. Dat heet multi-lane, dan gaan er 4 SATA-kabels over 1 (wat dikkere) kabel.
Andere optie is port multipliers gebruiken, maar dat moet je controller dan wel ondersteunen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock