Toon posts:

Rsync synchronisatie en samba

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met een vraag waar ik maar niet uitkom.

Het is mogelijk om je XP client te synchroniseren met een samba server.

Nu zou ik graag willen voorkomen dat windows je hele account gaat synchroniseren, en dat men dan met Rsync kan instellen welke mappen hij moet synchroniseren zelfs als je al bent ingelogd op je client (dit zal dus de map My Docs o.i.d zijn)

Want er zijn mensen die 4 of 5 GB aan documenten hebben en als je hier telkens om moet gaan zitten wachten duurt dit natuurlijk een eeuwigheid. Als je met Rsync kunt instellen dat b.v. alleen je system settings worden geladen als je inlogt zal dit snel zijn gebeurd. daarna zal men dan het inlog script laden en b.v. de MyDocs synchroniseren
Of is het makkelijker dat je bv. de MyDocs map redirect naar een map op de server? Zodat het realtime is?Zoja hoe kan ik dan instellen dat Rsync allen de system settings synchroniseerd?
het is een Debian server.

Ik hoop dat jullie op deze vragen een antwoord hebben.
Ik heb niet echt een relevant toppic hier op GoT kunnen vinden en google werd ik ook niet echt wijzer.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:38:
Beste tweakers,

Ik zit met een vraag waar ik maar niet uitkom.

Het is mogelijk om je XP client te synchroniseren met een samba server.

Nu zou ik graag willen voorkomen dat windows je hele account gaat synchroniseren, en dat men dan met Rsync kan instellen welke mappen hij moet synchroniseren zelfs als je al bent ingelogd op je client (dit zal dus de map My Docs o.i.d zijn)

Want er zijn mensen die 4 of 5 GB aan documenten hebben en als je hier telkens om moet gaan zitten wachten duurt dit natuurlijk een eeuwigheid. Als je met Rsync kunt instellen dat b.v. alleen je system settings worden geladen als je inlogt zal dit snel zijn gebeurd. daarna zal men dan het inlog script laden en b.v. de MyDocs synchroniseren
Of is het makkelijker dat je bv. de MyDocs map redirect naar een map op de server? Zodat het realtime is?Zoja hoe kan ik dan instellen dat Rsync allen de system settings synchroniseerd?
het is een Debian server.

Ik hoop dat jullie op deze vragen een antwoord hebben.
Ik heb niet echt een relevant toppic hier op GoT kunnen vinden en google werd ik ook niet echt wijzer.
My Documents staat gewoon in het Register en is o.a. via policies en de eigenschappen van de map My Doc's aan te passen onder Windows. De rest syncen zie ik het nut niet zo van in? Roaming Profiles (waar je het ws ove rhebt) hebben nou eenmaal de functie dat ze het profiel van de gebruiker syncen.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Topicstarter
Klopt dat is ook de bedoeling dat ze het profiel syncen echter ik wil meer vat hebben op het hele synchronisatie gebeuren.
dus dat ze het het profiel voor een deel laden zodra de gebruiker gaat inloggen. hier kun je dan bv. denken aan system settings. daarna laat ie via een loginschript de synchronisatie van Rsync en laat deze bv de achtergrond- e-mails en MyDocs.
Ik heb geen idee of dit mogelijk is uberhoupt en of het ook mogelijk is met Rsync.

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Wat Zwerver denk ik bedoeld is dat je je My Documents share op de server op de client als netwerkschijf mount.
Vervolgens geef je in Windows aan dat hij My Documents kan vinden op de schijfletter van die mount.

Hierdoor hoef je je My Documents niet te synchoniseren met de lokale pc, omdat deze direct van de server gehaald worden. Alleen alle settings enzo van je profiel worden nog gesynchoniseerd. Als je de users leert dat ze geen grote zooi op hun desktop moeten plaatsen, maar gewoon in My Documents, dan is dit gedeelte nog maar maximaal een paar MB.

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben zowiezi geen grote of veel files op hun burea blad staan echter hebben ze wel veel mails. en die worden wel geladen tijden het profiel. is het mogelijk om dit later te doen?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:00:
Ze hebben zowiezi geen grote of veel files op hun burea blad staan echter hebben ze wel veel mails. en die worden wel geladen tijden het profiel. is het mogelijk om dit later te doen?
Dit zijn Windows vragen, die kan je beter in WOS kwijt :) Het valt en staat met het remappen van je profile naar een netwerkdisk zodat ze niet gesynct hoeven worden.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1