Toon posts:

wat zijn de eisen Functioneel ontwerp?

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voor school moeten we uitzoeken wat de eisen voor een functioneel ontwerp zijn.
Via google heb ik gezocht maar kon niet de eisen waaraan een functioneel onwerp moet voldoen vinden.
Dit functioneel ontwerp moet naderhand gebruikt gaan worden om een fictief bedrijf te automatiseren.

Miel

sorry als ik het in het verkeerde forum gepost heb

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:01
Wellicht is het handig om iets meer info te geven.
Wat moet het netwerk allemaal kunnen:

- Email
- Internet
- File
- Print

Dat is wel handig.. :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-04 15:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het zal vast wel in de boeken / readers staan die je voor je studie / opleiding gebruikt, anders stellen ze zo'n vraag niet.

Hint: zoek eens op SDM ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Is hier op GoT aardig wat over te vinden ,maar in a nutshell is een funtioneel ontwerp een manquete van het af te leveren dienst of product, in lekentaal!

Maw je maakt een model zodat je opdrachtgever een idee kan krijgen hoe het product er uit komt te zien.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Boeken en readers waar het in staat hebben we helaas niet.
Waar het netwerk aan moet voldoen horen we als we met de uitendelijke opdracht krijgen.
Dit hebben we als voorbereiding nodig, en mogen we zelf opzoeken.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Voor een functioneel ontwerp benoem je de functies die jij vind dat het programma moet hebben.

Daar heb je (dacht ik) geen standaard lijst voor die je afloopt. Gewoon goed vragen aan opdrachtgever wat ze willen en uiteraard zelf verzinnen.

Daarnaast heb je wel een non-functional requirements, dat zijn eisen aan je programma die niets met functies te maken hebben, maar bijvoorbeeld dat het ook op oudere en nieuwere systemen moet kunnen werken. Dat er een mate van veiligheid in zit voor evt ingevoerde gegevens van klanten. etcetc.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kom op, huiswerk maken doen we zelf. Daar leer jij het meeste van.

Maar een FO lijkt mij niets anders dan een lijst met functionele zaken die gedefinieerd moeten zijn. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.