Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gratis virus scanner Windows 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt een lastige opgave te zijn om een gratis virus scanner te vinden voor Windows 2003 server. De standaard gratis virus scanners zoals AVG e.d. werken niet op Windows 2003.
Iemand enig idee?

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:06
Ik kwam o.a. http://nl.clamwin.com/ en http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html tegen. Had je zelf al gezocht met google?

[ Voor 59% gewijzigd door DeOS op 06-09-2006 11:30 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Beveiliging en Virussen - FAQ (antwoorden) Kijk daar eens de server versies staan daar niet vermeld ,maar wel de links naar de website van fabrikanten. Kijk een op die websites naar de bescherming voor servers.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ook bestaat er nog AntiVir. Ik vind hem wel redelijk fijn werken. Ik weet niet of hij op Windows 2003 werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Clamwin heeft geen 'on access scanner' wat inhoud dat je dat ding handmatig je hard disk moet laten scannen (kan je ook schedulen meen ik). Maar als dan blijkt dat je een virus hebt dan is het leed inmiddels geleden waarschijnlijk. Het ontwikkelen van een on access scanner zal wel erg lastig zijn ofzo, zonde.

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:46:
[...]

Clamwin heeft geen 'on access scanner' wat inhoud dat je dat ding handmatig je hard disk moet laten scannen (kan je ook schedulen meen ik). Maar als dan blijkt dat je een virus hebt dan is het leed inmiddels geleden waarschijnlijk. Het ontwikkelen van een on access scanner zal wel erg lastig zijn ofzo, zonde.
Daar zijn wel wrappers voor te vinden.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:46:
[...]
Het is niet lastiger dan een virusscanner voor XP.

De gedachte is dat mensen een paar duizend euro neerleggen voor Windows 2003, ze ook wel geld hebben voor een virusscanner!

Firmpete on Aerie Peak

• Gianni Rombios
  • Niet online
Inderdaad windows server = bedrijf = dokken

Bij sbs 2003 kun je nog wel eens gratis scanners gebundeld bij bijv. een backup oplossing krijgen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:21:
e standaard gratis virus scanners zoals AVG e.d. werken niet op Windows 2003.
Dacht dat AVG free wel installeerde en werkte hoor, maar das alweer een tijd terug dat ik dat gezien had.
Over het nut van een dergelijke implementatie:
you get what you pay for (3X niks dus).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1