Kosten van laptop importeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:58
Laptop importeren vanuit America

Ik ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe laptop, nu is mijn oog gevallen op de IBM Z61T.
De afgelopen twee maanden heb ik regelmatig bij diverse winkels geïnformeerd hoelang de leveringstijd zou zijn. Nu mijn studie weer begonnen is, heb ik nog altijd geen nieuwe laptop en zit ik zodoende te werken op een niet volledig werkende 'oude' laptop, hinderlijk.
Omdat ik het wachten zo langzamerhand beu werd, ben ik verder gaan kijken. Bij het lezen van reviews viel het mij toendertijd al op, dat eigenlijk elke review uit America afkomstig was. Al snel kwam ik diverse amerikaanse-winkels tegen die het door mij gewenste type ruim voorradig hadden!

Nu heb ik diverse topics gelezen op GoT over importeren en eigenlijk komt er achteraf altijd naar boven dat het toch niet verstandig is. Meestal i.v.m. hoge onkosten.
Nu heb ik daarover contact opgenomen met de douane. Deze verwezen mij naar een internet pagina. Volgens artiekel 8471-3000-00, worden er geen accijnzen of verdere invoerkosten naast de btw geheft. Ik vroeg vervolgens aan de desbetreffende douane-medewerker hoe het zat met eventuele additionele attributen (accu's/dockingstations etc..) mee te laten sturen, deze schijnen onder artiekel 8471-5000-00 te vallen. Deze schijnen ook vrij te staan van heffingen, naast btw.
Over eventuele inklaringskosten kon de desbetreffende medewerker mij niets vertellen?! Naar mijn weten is dit tientjes werk (max €80 oid).

Weet iemand hoe het zit met belastingsheffingen in America? Ik wil bij costcentral de laptop aanschaffen. Is het dus, even snel gerekend de prijs die geadverteerd word op de site + 19% NL BTW + +/- 80€ inklaringskosten? Of komt er nog meer bij kijken, naast de verzendkosten ;)

Ik ben van plan ook een aanvullend garantie pakket bij de laptop te kopen (5yr NBD), naar mijn weten heeft Lenovo/IBM wereldwijde garantie afhandeling. Gister heb ik hierover contact opgenomen met Lenovo, echter kon men mij daar niet vertellen hoe het zat met garantieafhandeling, wanneer producten in America gekocht zijn, raar..! Als het goed is word ik hier vandaag over terug gebeld. Heeft iemand ervaring hiermee?
Afbeeldingslocatie: http://www.costcentral.com/prodimages/I451772.jpg

Voordat er hierover allemaal reacties komen, ik heb al rekening gehouden met adapters, engels talige windows licenties etc..

Verwijderd

Het allerbelangrijkste is volgens mij twee zaken: de voeding (110 Volt tegenover 220 Volt), wat je kan omzeilen door een andere adapter te kopen, maar dat is alweer kostprijsverhogend en het keyboard. US Qwerty is niet NL Qwerty dacht ik?

In principe is garantie wereldwijd, zeker bij Acer en HP. Dus IBM zal hieronder ook wel vallen. Als je een onderhoudscontract neemt moet dit bekeken worden.

• arnoman
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:45:
Het allerbelangrijkste is volgens mij twee zaken: de voeding (110 Volt tegenover 220 Volt), wat je kan omzeilen door een andere adapter te kopen, maar dat is alweer kostprijsverhogend en het keyboard.
Adapters zijn gelukkig van de meeste fabrikanten autosensing tussen 100V en 240V.
US Qwerty is niet NL Qwerty dacht ik?
Qwerty is Qwerty toch? Gewoon US-Qwerty ben ik gewend. Iemand hier ervaring mee?
In principe is garantie wereldwijd, zeker bij Acer en HP. Dus IBM zal hieronder ook wel vallen. Als je een onderhoudscontract neemt moet dit bekeken worden.
Ik ben helaas nog altijd niet terug gebeld door die miep bij Lenovo :/

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Waarom ga je hem niet halen?

Retourtje KLM Studententarief: Atlanta €305,- excl. Belastingen

Een beetje notebook heeft al snel een hoger BTW-tarief

+ een mooi reisje naar de US of A.

Edit voorbeeld:

Een Macbook Pro 15.4'' (de betere editie) met een harddisk upgrade naar 7200RPM kost 2599 USD (tijdelijke actie, -100 USD + gratis 2GB iPod) = +- 1952 Eur. Er is nog een reductieactie van 20% korting, weet alleen niet of deze ook van toepassing is op aankopen in Apple stores.

NL: €2589,-

Edit: moet je wel zorgen dat je hem taxfree door de douane krijgt :)

[ Voor 51% gewijzigd door Empulse op 06-09-2006 15:04 ]

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Je hebt wel NL Qwerty maar dat gebruiken we helemaal niet..

Verwijderd

qwerty = us international

maar vaak is het niet de moeite waard vanwege:
-vervoerskosten
-tijdsduur van verzending
-kans op DOA
-stroomvoorziening

is de laptop echt goedkoper met 19%btw erbij en de overige kosten?

• arnoman
Ik meen dat er dan andere invoer tarieven gelden, dat zou ik echter na moeten vragen..
Retourtje KLM Studententarief: Atlanta €305,- excl. Belastingen
Dat zal dan minimaal nog dik 200€ aan belasting zijn neem ik aan, anders zou het wel bizar goedkoop zijn
Een beetje notebook heeft al snel een hoger BTW-tarief
Hoe bedoel je dat?
Een Macbook Pro 15.4'' (de betere editie) met een harddisk upgrade naar 7200RPM kost 2599 USD (tijdelijke actie, -100 USD + gratis 2GB iPod) = +- 1952 Eur. Er is nog een reductieactie van 20% korting, weet alleen niet of deze ook van toepassing is op aankopen in Apple stores.

NL: €2589,-
Redelijk verschil inderdaad, maar ik ben absoluut niet handig met MAC's :+
Edit: moet je wel zorgen dat je hem taxfree door de douane krijgt :)
Daar heb ik geen last van :D
Gelukkig :)
maar vaak is het niet de moeite waard vanwege:
-vervoerskosten
Verzekerd zo'n 100€ - 150€
-tijdsduur van verzending
Hij staat nu al ruim 2 maanden in backorder, maandje erbij overleef ik nog wel (als ik de garantie heb dat ik hem dan dus ook krijg ;) )
-kans op DOA
Ik wil een 5 jarig NextBusinessDay garantie pakket erbij afsluiten, mocht hij defect zijn dan word ie de volgende dag al gerepareerd.
-stroomvoorziening
De adapter slikt alles van 100V tot 240V, alswel 50 & 60hz, geen problemen daar dus. Enkel de stekker, maar dat is gewoon een mini-euro-stekker, die zijn eenvoudig te vervangen.
is de laptop echt goedkoper met 19%btw erbij en de overige kosten?
Ik kan hem via mijn stage kopen, waardoor ik zoiezo de btw niet zelf hoef te betalen. De overige kosten vallen in verhouding redelijk mee, zeg in totaal max 300€
De laptop kost in Nederland zo'n 2800€ excl. in America omgerekend nog geen 1900€ excl. Daarbij komt, het model wat ik wil hebben is niet leverbaar in NL ;)
Pagina: 1