[Mac Mini G4] - DVI uitgang werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Sinds ik 'm kocht heeft mijn Mac Mini aangesloten gestaan op een LCD monitor via DVI. Dat werkte altijd vlekkeloos. Eergisteren is mijn monitor half afgefikt en zat ik zonder beeld. Daarom heb ik de Mini aan m'n LCD TV gehangen, eveneens via DVI. Dat gaf prima beeld, dus technisch niks aan de hand. Totdat ik ging spelen met instellingen en ik ineens geen beeld meer had (no signal). Alle pogingen daarna om beeld te krijgen mislukten. Via DVI->VGA werkt het echter allemaal nogsteeds prima.

Ik heb al een PRAM en PMU reset gedaan maar het mag allemaal niet helpen. Wissen van de windowsserver.plist file ook niet. Als ik via VNC inlog op de Mac kan ik zien dat de Mac m'n monitor goed herkent via VGA maar via DVI lijkt hij de monitor (c.q. TV) niet eens te zien.

Eerste conclusie: de Mac DVI uitgang moet defect zijn. Echter, ik lees enorm veel over precies dezelfde problemen van andere mensen. Macs hebben soms nogal wat kuren met DVI, maar het rare is dat het wel altijd perfect gewerkt heeft met m'n oude scherm. Eveneens met m'n beide LCD TV's.

Mensen die bekend zijn met dit probleem en/of nog ideeen hebben?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein