Toon posts:

Firefox procenten bug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oi oi,

k ben bezig met een nieuwe site, net klaar met de html / css. alles werkte. heb ik blijkbaar met het opruimen van de code ergens iets fout gedaan, want nu wil de site in firefox niet meer netjes tot de onderkant van de pagina stretchen. hieronder even een linkje:

(et probleem is opgelost, en de site nog niet opgeleverd. dus deze is weer weg. thx voor alle hulp)

het probleem zit em dus in het niet laten zien van de achtergrond aan de onderkant. dit word met de height: 100% ; gedaan in Iexplore. echter heeft firefox hier niet zow'n zin in.

als k m ipv 100% pixels geeft werkt ie wel goed. maar dit gaat natuurlijk niet op voor verschillende resoluties.

Sugestie's, workarounds? Mijn dank is groot.

Dennis

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 16:15 ]

Verwijderd

Ik zou die background uit je #frame halen in en je body zetten.

background:#fff url(images/achtergrond.jpg) repeat-y 50% 0%;

Hiermee laat je de lijnen van boven tot onder lopen (tenminste als die lijnen in je bg zitten). height:100%; werkt in firefox niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 10:41 ]

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 16:10

Zyppora

155/50 Warlock

Weet niet of het heel netjes is, maar je zou mbv background-image: url(URL_VAN_ACHTERGROND) dit op kunnen lossen. Dan laat'ie um zowel in IE als in FF helemaal van boven tot onder doorlopen.

Edit: niet snel genoeg :/

[ Voor 7% gewijzigd door Zyppora op 06-09-2006 10:43 ]

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 22:17
Uhm, zoals je zelf al aangeeft kreeg je het probleem pas later. Waarom doe je dan niet gewoon undo, en check wanneer het fout gaat.
Verder kan je wellicht de height van je body ook ff op 100% zetten, wellicht dat die daarom niet helemaal naar onder reikt.

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Volgens mij heb je hetzelfde probleem in IE7 RC1, is alleen een constatering oplossing heb ik niet.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

De height:100% geeft aan dat het element 100% van de hoogte van zijn parent moet krijgen. Je html begint bij <html> daarna <body> en dan evt. zelf gefeninieerde elementen. Als je dus bijv. een <div id="frame"> in je body hebt staan, en je geeft deze een height:100%; mee, dan zal deze zo hoog worden als je <body>, maar die wordt maar zo hoog als nodig is (niet hoger als de tekst dus).

Een oplossing is om alle parent elementen ook height:100%; mee te geven:
code:
1
html, body { height:100%; }

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor alle reply's, k heb nog ff wat doorgezocht, blijkt dat de body de bovenste 5 pixels van het venster bestrijkt en de rest onder de body zit. n html bug dus. echter is de html en css code bijde helemaal comfoor xhtml 1.0 en gevalideerd met de w3 validator.

het defineren van de grote van de body (100 %) werkt ook niet, noch het plaatsen van de achtergrond in de body tag.

als ik de doctype decleration weghaal lijkthet hele probleem opgelost te zijn. dit is alleen niet de beste oplossing aangezien de site ook door zoekmachines opgenomen moet worden.

iemand hiermee bekend?

Verwijderd

Topicstarter
OkkE schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:36:
De height:100% geeft aan dat het element 100% van de hoogte van zijn parent moet krijgen. Je html begint bij <html> daarna <body> en dan evt. zelf gefeninieerde elementen. Als je dus bijv. een <div id="frame"> in je body hebt staan, en je geeft deze een height:100%; mee, dan zal deze zo hoog worden als je <body>, maar die wordt maar zo hoog als nodig is (niet hoger als de tekst dus).

Een oplossing is om alle parent elementen ook height:100%; mee te geven:
code:
1
html, body { height:100%; }
Werkt :9~

Thx, je maakt me dag weer goed. _/-\o_

Dennis
Pagina: 1