We zijn hier op mijn werk overgestapt naar hibernate voor de data opslag en dit is mijn eerste project hiermee.
Als ik lokaal test (in Eclipse of Maven) zie ik foutmeldingen voor bij komen terwijl het op onze server (BEA Weblogic 8.1) geen fouten zie. Als ik dan de code aanpas werkt het weer niet op de server
Lokaal gebruik ik de volgende configuratie:
Op de server staat de volgende configuratie:
Deze code gebruik ik om een session te verkrijgen en een transaction te starten:
Als ik dan in een subclasse van BaseDao getSessionFactory().getCurrentSession().saveOrUpdate() doe krijg ik lokaal de volgende foutmelding: saveOrUpdate is not valid without active transaction
Hierdoor falen mijn JUnit testen...
Wie kan mij uit de brand helpen met een goede configuratie?
Als ik lokaal test (in Eclipse of Maven) zie ik foutmeldingen voor bij komen terwijl het op onze server (BEA Weblogic 8.1) geen fouten zie. Als ik dan de code aanpas werkt het weer niet op de server
Lokaal gebruik ik de volgende configuratie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| hibernate.connection.driver_class=org.hsqldb.jdbcDriver hibernate.connection.url=jdbc:hsqldb:mem:testdb hibernate.connection.username=sa hibernate.dialect=org.hibernate.dialect.HSQLDialect hibernate.hbm2ddl.auto=create hibernate.current_session_context_class=thread hibernate.cache.provider_class=org.hibernate.cache.NoCacheProvider |
Op de server staat de volgende configuratie:
code:
1
2
3
4
| hibernate.connection.datasource=jdbc/productiedatasource hibernate.transaction.factory_class=org.hibernate.transaction.JTATransactionFactory hibernate.transaction.manager_lookup_class=org.hibernate.transaction.WeblogicTransactionManagerLookup hibernate.dialect=org.hibernate.dialect.Oracle9Dialect |
Deze code gebruik ik om een session te verkrijgen en een transaction te starten:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| try { session = BaseDao.getSessionFactory().openSession(); transaction = session.getTransaction(); transaction.setTimeout(3600); transaction.begin(); ... doe werk met getCurrentSession() .. transaction.commit(); } catch (Fouten) {transaction.rollback()} finally { session.close(); } |
Als ik dan in een subclasse van BaseDao getSessionFactory().getCurrentSession().saveOrUpdate() doe krijg ik lokaal de volgende foutmelding: saveOrUpdate is not valid without active transaction
Hierdoor falen mijn JUnit testen...
Wie kan mij uit de brand helpen met een goede configuratie?
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel