Veel groener dan mij zal je ze niet tegen komen op het gebied van scripting, graag uw begrip voor het plaatsen van eventuele bijzonder domme vragen 
Ik probeer een control panel van een cms webpagina te integreren in mijn website. Dit wil ik doen door i.p.v. de fixed html header gedefineerd in een cgi bestand te vervangen door de dynamische content van een extern document, helaas lukt dit me niet.
Ik wil dus als een bepaalde variable wordt aangeroepen dat niet de fixed html wordt getekend maar dat de html van een extern document wordt ge-include, ik ben dus ook aan de slag gegaan met het include commando in combinatie met de $gmheadtag string.
Originele code:
Mijn aangepaste code die niet werkt:
Dit leverd de volgende error op:
Ik geloof dat ik niet de juiste methode gebruik maar kom momenteel niet verder. Kan iemand me op weg helpen?
Ik probeer een control panel van een cms webpagina te integreren in mijn website. Dit wil ik doen door i.p.v. de fixed html header gedefineerd in een cgi bestand te vervangen door de dynamische content van een extern document, helaas lukt dit me niet.
Ik wil dus als een bepaalde variable wordt aangeroepen dat niet de fixed html wordt getekend maar dat de html van een extern document wordt ge-include, ik ben dus ook aan de slag gegaan met het include commando in combinatie met de $gmheadtag string.
Originele code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| # ----------------- # program variables # ----------------- $gmversion = "1.3.1"; $gmfonttag = qq(<FONT FACE="VERDANA, ARIAL, HELVETICA" SIZE=2>); $gmheadtag = qq# <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> <html lang="en" xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> #; |
Mijn aangepaste code die niet werkt:
code:
1
2
3
4
5
| # program variables # ----------------- $gmversion = "1.3.1"; $gmfonttag = qq(<FONT FACE="VERDANA, ARIAL, HELVETICA" SIZE=2>); $gmheadtag = include file="../httpdocs/header.html" |
Dit leverd de volgende error op:
code:
1
2
| Can't modify constant item in scalar assignment at gm-library.cgi line 27, near ""header.html";" BEGIN not safe after errors--compilation aborted at gm-library.cgi line 7937. |
Ik geloof dat ik niet de juiste methode gebruik maar kom momenteel niet verder. Kan iemand me op weg helpen?