Toon posts:

<table> binnen <dl><dd>?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een een definition list gemaakt met daarbinnen <DT>'s met categorienamen, binnen de <DD> heb ik tables geplaatst met de gegevens die bij die <DT>'s horen. Logischerwijs zou dit moeten kunnen. Maar is dit semantisch correct? Wat vinden jullie? De <DD>'s blijven hidden totdat je op de <DT> klikt.

Afbeeldingslocatie: http://test.concept7.nl/henk/tableindl.gif

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Waarom niet gewoon een th icm met een tbody die je laat zien of juist niet?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je weet wat voor soort elementen beide zijn. Heb je weleens in de specificaties gekeken welk element in een ander soort element mag / kan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
De Zonnekappen, Tasjes, UV-Filters en Overige zijn dan allen <TH>. Dan zou ik meerdere <THEAD>'s en <TBODY>'s binnen die tabel moeten plaaten. OF losse tabellen onder elkaar plaatsen natuurlijk. Maar dat is een beetje het punt. Het is eigenlijk een lijst met categoriën die bij elkaar horen. De tabellen horen weer bij die categoriën. Is het dan niet logischer om ze toch in een list te plaatsen?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 10:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
W3C zegt: Definition lists vary only slightly from other types of lists in that list items consist of two parts: a term and a description. The term is given by the DT element and is restricted to inline content. The description is given with a DD element that contains block-level content.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je als laatste reageert is het makkelijk om de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop te gebruiken. Anders wordt je reactie als ongewenst kicken opgevat :)

Maar ontopic verder: a DD element that contains block-level content.... Wat voor soort element is een tabel en mag het dan wel of niet? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
Ah, zal er op letten :)

Begon ik opeens te twijfelen of een <TABLE> niet onopgemerkt toch inline was. Bedankt. :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Een tabel is een tabel, dus noch inline noch block ;)
Strict genomen valt het in de DTD wel onder block-level elements, maar het table-layout model wijkt wel af.

[ Voor 54% gewijzigd door crisp op 06-09-2006 11:56 ]

Intentionally left blank

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:54:
Een tabel is een tabel, dus noch inline noch block ;)
Dat klopt, maar...
Strict genomen valt het in de DTD wel onder block-level elements, maar het table-layout model wijkt wel af.
en daar ben ik dus even vanuit gegaan. Als je het hebt over validatie, dan is het dus wel mogelijk :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

true, markup is natuurlijk ook iets anders dan layout; het is meer CSS waarmee ik in m'n hoofd zat

Intentionally left blank

Pagina: 1