Toon posts:

[XP] Foutmelding "De gegevens zijn ongeldig"*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn vriendin heeft een Packard Bell Laptop (ongeveer 2 jaar oud, type Easy Note M5260) en sinds geruime tijd een probleem met het installeren van USB randapparatuur. Op de Laptop draait Windows XP Home edition met Service Pack 2 geinstalleerd. De laptop is voorzien van USB2 poorten.

Het begon allemaal met een iRiver mp3 speler die niet herkend werd in Windows, vervolgens een externe USB harde schijf (van Western Digital) die niet kon worden geinstalleerd. De laptop is meegegaan op vakantie naar familie in Wales en daar hebben we geprobeerd om een AOL ADSL modem te installeren (om wat te kunnen versturen naar het thuisfront): zelfde probleem. Laatst een Logitech webcam erop aangesloten: andermaal hetzelfde probleem.

In elk van de gevallen verloopt de installatie normaal, doch bij het afronden van de installatie krijgen we de volgende melding: "Er is een fout opgestreden tijdens de installatie van het apparaat. De gegevens zijn ongeldig". Windows geeft wel rechtsonder in de balk aan dat er nieuwe hardware is gevonden (incl. welk apparaat + van welke fabrikant).

Hier is een link naar een screendump: http://www.ronaldsmeets.info/ftp/public/USB_probleem.jpg

Wat hebben wij al geprobeerd ? Alle apparaten werken op een andere PC wel zonder problemen (desktop systeem, dus geen laptop). Stroomvragende apparaten zoals de externe harde schijf hebben we voorzien van een voedingsadapter (voor het geval de USB poort niet genoeg stroom zou kunnen leveren). Verschillende USB poorten geprobeerd (de laptop heeft er 6). Niets heeft geholpen.

De USB poorten werken wel, want een USB memory stick (USB2) en een oudere Medion Pencam (USB1.1) werken probleemloos op de laptop.

Email correspondentie met Packard Bell levert weinig op: in eerste instantie is het: "de aan te sluiten hardware is van derden, daar doen we niets aan", daarna -nadat we duidelijk hebben gemaakt dat verschillende producten van verschillende fabrikanten hetzelfde probleem vertonen- is het "voor technische ondersteuning kunt u bellen naar dit en dit telefoonnummer" (en aangezien de laptop buiten de garantie zit, kost je dat 48ct per minuut) Maar goed, zo'n helpdesk problemen is weer een ander verhaal ...

We denken dat het probleem software matig is ... het zou al eens iets zijn als ik wist welke 'gegevens' ongeldig zijn. Vandaar mijn vraag of iemand hier een idee heeft waar we dit zouden kunnen zoeken, iemand dit zelf ook heeft meegemaakt of dat iemand me kan vertellen over welke 'gegevens' Windows het in godsnaam heeft

Een oplossing zou kunnen zijn Windows XP opnieuw te installeren, alleen ... Packard Bell levert een 'Recovery CD' dus zouden we eerst alle belangrijke eigen werk moeten backuppen (dat was dus de bedoeling met die externe harde schijf )

Merci voor eventuele reacties.
Groeten,

Ronald

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hele stomme vraag: je gebruikt wel steeds de bijgeleverde software om je device te installeren? Dus desnoods de standaard software + drivers eerst installeren vooraleer je het apparaat aan je PC koppelt?

Welkom op GoT trouwens :w. Overigens hoef je niet onder elke post te groeten ;)

[ Voor 27% gewijzigd door BtM909 op 06-09-2006 09:29 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:24

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dit is een irritante, zelf ook vaak mee geworsteld. Dit zou voor zover ik weet moeten werken :) Dit is de niet-google-url, maar de site ligt er eventjes uit zo te zien.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:28:
Hele stomme vraag: je gebruikt wel steeds de bijgeleverde software om je device te installeren? Dus desnoods de standaard software + drivers eerst installeren vooraleer je het apparaat aan je PC koppelt?

Welkom op GoT trouwens :w. Overigens hoef je niet onder elke post te groeten ;)
Dankje voor de verwelkoming :) En betreft dat groeten .. tsja, dat ben ik weer gewend van andere forums :)

Als reactie op je vraag: ja, we hebben alles -letterlijk- volgens het boekje gedaan: eerst drivers installeren dan pas USB apparaat insteken (alleen bij de externe harde schijf, overigens een WD Essential 250Gb USB2, is het echt alleen insteken en dan zou windows 'm moeten kunnen zien / installeren)

Mijn gok is dat er ook dat er ergens een installatie bestand niet helemaal fris meer is, maar welke ?

Verwijderd

Topicstarter
strandbal schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:29:
Dit is een irritante, zelf ook vaak mee geworsteld. Dit zou voor zover ik weet moeten werken :) Dit is de niet-google-url, maar de site ligt er eventjes uit zo te zien.
Merci voor de link. De niet-google url werkte zojuist wel; ik zal 'm straks eens doorlezen :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nog een andere tip: als je als laatste hebt reageerd en je wilt wat toevoegen, dan kan je dat doen door middel de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop.

Anders wordt het als ongewenst kicken opgevat :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Hier een update van wat testjes die we gisteren uitgeprobeerd hebben.

Stranbal, je verwees naar: http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=2049 waar een soortgelijk probleem wordt beschreven. Daarin staat:

"(...) go to Start, Run... and type "regedt32" without the quotes to run the Registry Editor. Navigate to

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\ENUM\P CI

and you will see a number of keys of the form "VEN_xxxx", where xxxx are strings like "1102&DEV_0004&SUBSYS_00011103&REV_04". Under each of these folders will be another folder with a long numerical name. Open each folder and look for the "DeviceDesc" which matches the hardware you are trying to install. Right Click on the "VEN_xxxx" for that device and select 'Permissions' and then tick "Allow" for "Full Control". Close Regedit and then continue with the installation of your device."

Sommige sleutels behorende bij de externe harde schijf en de webcam bleken op "aangepast beheer" te staan. Door hier te switchen naar "volledig beheer" konden we de externe harde schijf en de webcam zonder problemen installeren .. Dus blijbaar stond er in het aangepast beheer dat deze apparaten niet geinstalleerd mochten worden .. wie / wat dit zo ingesteld heeft weet ik niet :? maar ja, het werkt nu :) Merci voor de tip!

Althans .. voor 2 van de 4 apparaten werkt deze oplossing (iig de belangrijkste). Het AOL modem kunnen we niet controleren, aangezien die in Wales staat ;) .

De iRiver H10 Pure mp3 speler is nog een ander verhaal .. ook voor dit apparaat hebben alle sleutels op "volledig beheer" gezet, maar dit werkt maar deels: Windows XP 'herkent' het apparaat wel (even), want zo'n wat-wil-je-ermee-doen schermpje springt open ... maar daar houdt het mee op: Windows Mediaplayer herkent 'm niet, in de Explorer is de speler ook niet zichtbaar ... en dat terwijl hij op mijn gewone desktop PC dit wel werkt. Het lijkt dus ook weer zo'n registerinstelling, maar ja .. welke ?

Als iemand hier nog tips voor heeft hoor ik het graag! (of kan ik daar beter een nieuwe post voor openen, moderator ?)
Pagina: 1