Mac Pro Xeon, geluid opnemen vanuit rec-out mengpaneel

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Basje|IA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06-2009
Wellicht is het een kleinigheidje maar ik lig al lang genoeg te stoeien om het maar eens te vragen.
Sinds gisteren een nieuwe Mac Pro in huis gehaald en nu wil ik vanuit mijn mengpaneel het geluid wat de cd-speler produceerd opnemen, kabel zit via de Rec-out van de mixer naar de Mac op de line-in en in de systeemvoorkeuren op de mac krijg ik bij Invoer ook keurig netjes signaal binnen.
Wat ik wil is dit gewoon via de speakers van de Mac kunnen horen (zoals voorheen met mijn Windows-computer)
Geluid van de MAc zelf hoor ik netjes door de speakers komen maar hetgene wat mijn mixer doorstuurd hoor ik niet.

De vinkjes in Geluid in systeemconfiguratie van ''Geluid uit'' en dergelijke heb ik uiteraard al geprobeerd.

Iemand misschien een idee ?

[ Voor 8% gewijzigd door Basje|IA op 06-09-2006 09:01 ]

• Basje|IA
Mijn Macbook Pro heeft trouwens exact hetzelfde probleem, net ff geprobeerd.

Moet dus ergens een instelling zijn lijkt me...

Mac experts misschien ??

• RMartijnR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-11-2023
Het beluisteren van het geluid dat op de line-in binnekomt kan met behulp van het programma LineIn, Link.
Het opnemen van het geluid kan met de QuickTime speler. Je kunt eventueel ook zoeken bij Versiontracker.

[ Voor 53% gewijzigd door RMartijnR op 06-09-2006 09:46 ]

• Basje|IA
Met dat programma Linein krijg ik helemaal geen signaal meer vanuit de mixer, als ik dan in Geluid kijk bij Systeemvoorkeuren gaat het balkje van invoerniveau flink op en neer maar in dat programma gebeurd helemaal niks welke instelling ik ook probeer...

:?

Edit: whooppppssssss vergeten op het knopje Pass Thru te klikken, het werkt..

Bedankt !!!!

[ Voor 15% gewijzigd door Basje|IA op 06-09-2006 10:31 ]

• Basje|IA
Voor het opnemen van je audio heb je wel Quicktime Pro nodig kwam ik achter, eventjes een Pro licentie erbij gekocht dan maar voor 30 Euro :)