Mijn creatie

Voorbeeld in de tutorial

De tutorial
http://www.myjanee.com/tuts/capsule/capsule.htm
Ok zoals jullie kunnen zien aan het resultaat ben ik nog niet zo lang aan het knutselen met Photoshop. Ik gebruik hiervoor Photoshop CS2 (versie 9.0).
Ik had zelf al extra gedaan wat niet in de tutorial wordt uitgelegd:
- 2 kleuren gemaakt door gewoon flatten en dan een selectie van linker stuk capsule brightness aan te passen
- onderste schaduwen geblurred met een ovale selectie over de hele schaduw
- streep in het midden met een schaduw aan de rechterkant
Nou had ik een aantal vraagjes aangezien de tutorial daar niet verder op in gaat. De bedoeling is om zoveel mogelijk richting het Voorbeeld in de tutorial te komen wat betreft de:
- 2 kleuren
- overgang schaduwen onderin
- het lijkt wel of het rechter gedeelte in het linker stuk kan schuiven
- mooiere schaduw in dat middenstuk
Hoe zouden jullie dat aanpakken
Misschien als het niet te veel tijd kost voor de wat gevorderede (of iedereen die wil) photoshopganger is het leuk om te proberen ook zo een capsule na te maken en hier te posten
Post dan ook even bij je plaatje wat je voor dingen gebruikt hebt die niet al staan uitgelegd in de tutorial.
Zelf kan ik nog bedenken:
- Linkerkant iets hardere kleur geven
- Rechterstuk selecteren en aan de boven- en onderkant van de capsule wat naar binnen transformen
De text achter de capsule is geen probleem. Heb deze even weggelaten in mijn plaatje om de capsule en de eventuele fouten beter te kunnen laten zien.

Voorbeeld in de tutorial

De tutorial
http://www.myjanee.com/tuts/capsule/capsule.htm
Ok zoals jullie kunnen zien aan het resultaat ben ik nog niet zo lang aan het knutselen met Photoshop. Ik gebruik hiervoor Photoshop CS2 (versie 9.0).
Ik had zelf al extra gedaan wat niet in de tutorial wordt uitgelegd:
- 2 kleuren gemaakt door gewoon flatten en dan een selectie van linker stuk capsule brightness aan te passen
- onderste schaduwen geblurred met een ovale selectie over de hele schaduw
- streep in het midden met een schaduw aan de rechterkant
Nou had ik een aantal vraagjes aangezien de tutorial daar niet verder op in gaat. De bedoeling is om zoveel mogelijk richting het Voorbeeld in de tutorial te komen wat betreft de:
- 2 kleuren
- overgang schaduwen onderin
- het lijkt wel of het rechter gedeelte in het linker stuk kan schuiven
- mooiere schaduw in dat middenstuk
Hoe zouden jullie dat aanpakken
Misschien als het niet te veel tijd kost voor de wat gevorderede (of iedereen die wil) photoshopganger is het leuk om te proberen ook zo een capsule na te maken en hier te posten
Post dan ook even bij je plaatje wat je voor dingen gebruikt hebt die niet al staan uitgelegd in de tutorial.
Zelf kan ik nog bedenken:
- Linkerkant iets hardere kleur geven
- Rechterstuk selecteren en aan de boven- en onderkant van de capsule wat naar binnen transformen
De text achter de capsule is geen probleem. Heb deze even weggelaten in mijn plaatje om de capsule en de eventuele fouten beter te kunnen laten zien.
[ Voor 20% gewijzigd door seamus21 op 06-09-2006 03:59 ]
Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...