Toon posts:

Binnenkomede e-mail, attachments automatisch printen

Pagina: 1
Acties:
  • 485 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een echte zoek-naar-een-speld-in-een-hooiberg-vraag. Daarim stel ik deze vraag zonder zelf aan te kunnen geven wat ik al gevonden heb. Ik vraag me sterk af of dit wel mogelijk is.

Wat zoek ik ?

Ik zoek een programma dat een mailbox kan leegtrekken met pop3/imap en wat automatisch van iedere inkomende mail, het attachment uit kan printen zonder dat ik dit handmatig hoef te doen.

Ik zou me voor kunnen stellen dat je een mailclient wel zo in kan stellen dat deze automatisch het bericht kan printen bij binnenkomst, maar het attachment, een PDF in dit geval, lijkt me een lastige zaak.

Wat ik ook zou kunnen proberen is de mail naar een fax laten sturen, en hopenlijk het attachement ook direct. Ik zou dan op een centrale de fax kunnen laten bellen wat weer een PC is die opneemt en zodra deze de fax ontvangen heeft hem meteen uitprint.

Dat ontvangen van de fax en uitprinten gaat wel, het verzenden van het attachtment niet ben ik van (weer PDF). Ook de kwaliteit is zeer slecht te noemen natuurlijk.

Zou dit mogelijk kunnen zijn met bestaande programma's in deze wereld ?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is toch slecht zoekwerk van mij ! Niet durvend te zoeken aangezien het me idioot leek, het blijkt gewoon mogelijk.

Google is toch (nog steeds) je vriend hier :)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 08:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Zou dan ook wel aardig zijn om je oplossing hier ook te posten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op woensdag 06 september 2006 @ 01:38:
Zou dan ook wel aardig zijn om je oplossing hier ook te posten.
Ja dat was de bedoeling, er zijn alleen zoveel mogelijkheden.

Typ in google in: "print automatic incoming email pdf" in google en er zijn legio programma's voor te vinden, ook attachments en pdf.

Ik zoek nu uit of er voor Thunderbird ook zo iets is, dat is er NamTuk, maar dit kan geen attachments doen. Voor Thunderbird zou een gratis variant mooi zijn.

Dat brengt me op het idee dat Thunderbird attachments kan opslaan wanneer de mail binnen komt, zet er een batch voor printen overheen, doe het onder Linux en het is gratis :)

edit:

Het probleem is alleen met de batch-variant met opgeslagen attachments dat je na iedere run je files moet verplaatsen naar een andere map. Dit kan automatich, probleem is alleen wanneer die e-mails random binnen komen kan er beter geprint worden wanneer die mail binnen komt, scheelt een hoop gedoe.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 02:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verkeerde topic, zag ik nu pas.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 23:06 . Reden: Ik zag nu pas dat het het verkeerde topic was. ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom met Thunderbird al een heel eind. Batch en Print Pro kan het boeltje wel netjes uitprinten zoals ik dat wil.

Ik zoek alleen nog een mogelijkheid om met Thunderbird van iedere inkomende email het attachement automatisch in een directory te zetten. Autosave en File Extraction leveren de mogelijkheden niet jammer genoeg.

Als er programmaatjes bestaan die mails op kunnen halen, de bijlage in een map zetten en de mail verder verwijderen dan is dat ook prima.

Ik kom steeds op de commerciele programma's of addons uit. Dit hoef geen probleem te zijn, ik wil alleen geen MS Outlook gebruiken, Expres wel. Vaak zijn de losse programma's niet gebruiksvriendelijk of kunnen het net niet.

Gewoon zo low-budget mogelijk, dat is het idee.
Pagina: 1