[Probleem] Dell Inspiron 2500 netwerkkaart niet herkent

Pagina: 1
Acties:

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-02 22:41

tijmeng

Panasonic 7J

Topicstarter
Ik heb hier 2e hands Dell Inspiron 2500 Laptops. Het zijn 900mhz Celerons met 128mb geheugen. De connectie naar buiten af wordt volgens de Dell site via een mini pci combinatie Modem/LAN gedaan. Deze zou met 3comdrivers moeten werken.

Ik heb bij beide laptops vandaag XP geinstalleerd. Het vreemde is dat de 10/100 mbit nmetwerkaart niet meer zichtbaar is in heel het systeem. Niet in apparaatbeheer, niet als ik zoek, niet in sisoft sandra enz.

Onder 98 hebben de netwerkkaarten het wel gedaan dacht ik. Ze zijn van een school geweest enm daar heben ze met 98 aan het netwerk gehangen.

Ik heb de dell site bezocht op zoek naar drivers en er een aantal gevonden. Ik heb deze handmatig geinstalleerd maar XP geeft als probleem van het apparaat: nr 10. Wat inhoud dat het apparaat nietr gestart kan worden.

Beide latops hebben dit probleem.

Ik ben al in de bios wezen spitten opzoek naar iets en daar kom ik het volgende tegen:

minipci: modem

dat staat dus op modem. maar zou ik dit kunnen veranderen ofzo. Het kromme is dat het geen selectievak is maar gewoon een regeltje.

In mijn zoektocht op google ben ik al een aantal problemen tegengekomen met mn laptop en xp. maar dit was onder linux. Mensen hadden daar na het uitzetten van ACPI pas hun netwerkkaart zichtbaar. Hoe doe ik dat in XP. In de bios kan het niet

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

dit is meer een driverprobleem dan een hardwareprobleem. Hebj e wel alle benodigde drivers geïnstalleerd van de site van Dell?

'When you're not paying for the product, you are the product!'