Toon posts:

Corsair CMX1024-3200C2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Howdy mensen tweakers ^^

Ik heb een klein vraagje. Ik ben van plan wat nieuw ram te kopen en heb voor deze (CMX1024-3200C2) gekozen. Nu zag ik daarbij ook de TWINX2048-3200C2. Dit is toch gewoon dezelfde als de CMX1024-3200C2 maar dan in een pakketje van twee of mis ik iets? De Twin is namelijk duurder in verhouding en daardoor ging ik twijfelen. Iemand die iets weet hierover of moet ik gewoon 2 maal de CMX1024-3200C2 kopen?

Grtz, alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik naar de naam kijk is de ene een 1024MB dimm en de andere een 2048MB dimm (maar goed, marketing namen zijn niet altijd even duidelijk).

In geval van 2 dzelfde dimmen kun je een dualchannel kitje nemen, maar dit is niet meer dan 2 dezelfde dimmen in 1 doosje. Dus of je nu 2x 1 dimm of 1x 2 dimms koopt maakt helemaal niets uit, hoewel 2x 1 dimms iets meer afval zal veroorzaken vanwege het verpakkingsmateriaal :+

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
Een tijdje geleden waren de Twinx kitjes goedkoper dan 2x één loss module, nu dus weer net andersom :) Het zijn inderdaad dezelfde soort geheugenmodules en het Twinx gebeuren is een beetje marketing 'geblaat'. Zie ook de search.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, dan weet ik wel genoeg. Ik dacht dus juist dat dat afval zou zorgen voor het prijs verschil, kenelijk denken zij dus idd dat het werkt, maargoed dat ik even gevraagt had dan, want ze hadden me bijna ^^

Grtz en nog bedankt (jullie zijn er trouwens wel retesnel bij telkens ^^)