nieuwe harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-02 13:11
hallo,
Waarschijnlijk komt morgen mijn nieuwe laptop harde schijf binnen bij Netoord in Eindhoven. Momenteel bezit ik een laptop als deze [Ervaringen] Jewel Diamond 2500 deel 3
Nu heb ik met Netoord afgesproken dat ik even de laptop harde schijf mag testen om te kijken of hij werkt.

Maar nu is mijn vraag, hoe kan ik morgen dus in die winkel checken of de volle 100 GB van mijn nieuwe harde schijf wordt herkend?

Ik zat te denken aan de windows 98 opstartdiskette, maar mijn laptop heeft geen diskettedrive meer. Ik beschik wel over een usb stick.

Bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Knoppix cdtje :) (of iedere andere livelinux natuurlijk).

Verder kun je ook de windows setup starten en daar kijken.

en de bios kan natuurlijk ook.

[ Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 05-09-2006 23:02 ]

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-02 13:11
heb de windowscd thuis liggen, ben nu op m'n (studenten)kamer

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-02 15:15
Start -> Config -> Administrative tools of Computerbeheer -> Computermanagement of Computerbeheer -> Diskmanager of Schijfbeheer.

daar kan je zien of je schijf herkent word. Als je er een schijf van 100GB indouwt, komt er maar iets van 93GB te staan, omdat een HDD van 100GB vanuit de fabrikanten gemaakt word als n HDD van 100.000.000.000 bytes, maar omdat een KiloByte 1024 Byte is, gaat die berekening niet op en mis je gemiddelt 7% van de opgegeven HDD capaciteit.

edit: owja als je er een andere disk indouwt moet je huidige disk er natuurlijk uit 8)7 damn laptops :P

[ Voor 10% gewijzigd door Widow op 05-09-2006 23:03 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, kijk gewoon in de BIOS of gebruik een opstart-CD, zoals een live-CD :) Dit had je ook wel zelf kunnen bedenken.

Dit topic is gesloten.