Kunstmatige intelligentie <> Wiskunde

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:59
Ik mag m'n wiskunde lerares overtuigen waarom Kunstmatige intelligentie bij Wiskunde hoort. denk hierbij bijvoorbeeld aan die DPC projectjes (Seti@home, Rosetta...). Wie weet er iets goeds?

offtopic:
Beetje kort topic... maar kweet niet welke onzin ik nog meer erbij kan zetten :P

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

lennartkocken schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:49:
offtopic:
Beetje kort topic... maar kweet niet welke onzin ik nog meer erbij kan zetten :P
Je kunt beginnen met zelf wat onderzoek erbij zetten? Waarom denk je zelf dat wiskunde en KI met elkaar te maken hebben? Maar ik ben in een goede bui, dus help je een beetje op weg:

En wiskunde heeft alles met kunstmatige intelligentie te maken. Mensen denken bij kunstmatige intelligentie vaak aan zelf denkende/lerende computers, maar het omvat natuurlijk veel meer. Te denken valt bijvoorbeeld aan zoekalgoritmen. Als je je ook maar een ieniminie beetje verdiept in de stof, zul je zien dat KI grotendeels wiskunde is. Zelfs zul je bepaalde zaken (grafen bijv.) misschien al op de middelbare school gehad hebben ook. :)

Succes.

edit: hieronder geeft .Peter ook een erg goed voorbeeld van KI en wiskunde, al is het een wat complex voorbeeld ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 05-09-2006 22:55 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 22:12
Ik mag m'n wiskunde lerares overtuigen waarom Kunstmatige intelligentie bij Wiskunde hoort. denk hierbij bijvoorbeeld aan die DPC projectjes (Seti@home, Rosetta...). Wie weet er iets goeds?

offtopic:
Zoek eens naar neural networks en hoe deze opgebouwd worden :)

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

offtopic:
Tja ... toch maar een beetje rondzoeken. Een topicstart als deze voldoet niet aan de criteria die gesteld zijn voor één in W&L. :)

Dit topic is gesloten.