Intel Wireless Pro 2200BG - Nog meer mensen met klachten?

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:52

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik vroeg me af of jullie ook zo'n problemen ondervinden met de Intel Wireless Pro netwerkkaarten. Reden hiervoor is dat ik momenteel bij iemand bezig ben, om een Wlan op te zetten, met een Linksys WRT54G v7 (heb samen met deze persoon de firmware geflashed) in combinatie met een Intel Pro Wireless netwerkkaart.

De nieuwste drivers erop en zelfs dan nog herkent ie het netwerk niet eens! Hij heeft hem herkent tot enkele minuten geleden en nu snapt ie er helemaal niets meer van!

Dit is overigens niet de 1e keer dat ik met Intel pro wireless problemen ondervind, voor mijn werk als TechSupport voor Linksys heb ik dit probleem al vaker mee gemaakt met mensen met een onboard Intel Pro Wireless 2200BG netwerkkaarten.

Zijn deze kaartjes nou echt zo bagger, of zijn de drivers zo bagger?

Nu zou ik toch eens jullie ervaringen met deze kaartjes willen weten!

Thnx,
Remy!

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:55
idd werken voor geen meter kl*te centrino concept, ben er als admin niet te vreden mee (kan komen door de eerste lichting) weet niet hoe het nu is

Verwijderd

Ik heb voor de tweede keer problemen :( met intel Wireless Pro. Zijn er eigenlijk manieren (services?) om op een andere manier een verbinding te krijgen met een access-point?

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 12:34
2200BG's werken inderdaad niet goed. Na 1,5 jaar klooien heb ik toch maar eens de Intel 3945 besteld.

Deze werkt hopelijk beter (moet hem zo ophalen). Ik heb hem alleen 2 keer besteld met mn stomme kop.

[ Voor 15% gewijzigd door Speedener op 06-09-2006 23:07 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:16

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De kaartjes zijn in mijn ervaring vrij koppig ja :) Met de 9 serie drivers (en zeker de laatse paar) is het iig een stuk stabieler geworden, dat wel. Er zijn ook miniPCI kaartjes met Ralink of andere chipsets in omloop, dus als je echt krankzinnig wordt van het ding kan je 'm altijd nog vervangen ;) Kijk eens bij bijv. Alternate tussen de wireless kaartjes, voor 15 euro heb je er al eentje.

Hier stond een dode link.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Nouja, ga dan meteen voor senao, is wat duur maar dan heb je toch wat meer vermogen.

Overigens heb ik geen problemen ondervonden met die dingen, mijn WAP54G's pakken ze altijd.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 17:28

Sa1

heb zelf een laptop met een 2200BG, is idd een raar ding, soms ineens netwerk weg.. doet het pas weer na een reboot...

heb het nog nooit gehad dat hij helemaal niets vond, tenzij het netwerk op de laptop uit staat met zo'n irri kut knopje waar ik met m'n lompe klauwen weer tegenaan gezeten heb...

Linksys is overigens ook niet altijd the bomb hor... heb al een paar keer meegemaakt dat er gewoon geen dhcp leases gegeven worden aan de clients, zelfs met nieuwste firmwaresss..

volgens de laptop reparateur was het probeem met m'n wireless een driver kwstie, dus dat ga ik nog wel proberen. maarjah, moet eerst wachten tot ie terug komt uit reparatie, scherm is naemlijk naar de klote.

Verwijderd

Heb ook een laptop met 2200 BG, hij valt idd vaak uit
Ik heb alle drivers al geprobeerd, maar telkens hetzelfde probleem, dat ie uitvalt.
Ik dacht eerst dat het dorr de router kwam WL -143.

Nu ik dit zo lees, denk ik dat ik toch maar een andere netwerkadapter ga kopen.

Verwijderd

Sa1 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:59:
heb zelf een laptop met een 2200BG, is idd een raar ding, soms ineens netwerk weg.. doet het pas weer na een reboot...
Heb net hetzelfde voor met m'n dell inspiron 5100 waar ook zon 2200bg ding in zit. Beste was nog zonder beveiliging, wat niet de bedoeling kan zijn.

Ligt overigens echt wel aan die kaart want heb met verschillende routers getest die wel correct werken met andere pc's over wlan.

edit: recentste intel drivers, wpa2, linksys wrt54gc, usr-8054

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 12:19 ]

Pagina: 1