Toon posts:

pc configuratie advies ivm beperkte kosten

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op dit moment een PC met een PIII 1000Mhz, 512MB SD-RAM en een of ander Intel mainboard.
Ik wil deze gehele configuratie upgraden naar iets snellers, maar ik ben afhankelijk van mijn armzalige studentenleven.. :)

Mijn wensen zijn de volgende;

Moederbord; Asus P5VDC-MX (€54,97)
CPU; Pentium 4 processor 524 3.00 Ghz 1MB 533Mhz FSB Boxed (€82,-)
Geheugen; Kingston ValueRam 512MB DDR2 533Mhz (€58,71)

Ik wil op mijn PC dingen doen voor school en internetten en ook vooral spelletjes zoals bv. FarCry, Medal of Honor en GTA:SA.
Is deze configuratie juist of moet er aan meer gedacht worden?
Aan een VGAkaart wil ik later beginnen, eerst sparen :) tevens heb ik nu nog een goede VGA (weliswaar 32MB DDR, maar hij werkt perfect)

Bij voorbaat dank, Wout

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
spaar gewoon door, en neem anders een amd 3500+ of zo

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is 2ehands een optie? Want ik weet niet precies wat je budget is, maar veel mensen zijn nu aan het overstappen op dualcore en dumpen hun oude mobo + cpu. Zeker als je niet teveel uit wil geven zou ik daar eens naar kijken :)

Verwijderd

Als ik jou was zou ik eventjes doorsparen voor een betere pc, want zo maakt het niet echt veel verschil met wat je nu hebt en is het ook niet echt de moeite waard!
Ik zeg niet dat je heel veel moet sparen maar dit is alleen beetje verspilling van het geld want veel verschil ga je niet merken!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb 250 euro te besteden :)

Wat zouden jullie nog sparen, en vooral voor WÁT zouden jullie sparen, als jullie in mijn schoenen stonden?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
tsja, het is niet veel, en je koopt ook niets soeps er van nieuw. Koop maar iets 2e hands of zo :P

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:23

mr_petit

opperprutser

sowieso is die asus een mobo met agp.
niet verstandig als je vooral spelletjes wilt doen. Je eigen 32mb vga kaart zal waarschijnlijk niet veel sneller zijn dan de onboard vga kaart van dat asus bordje.
Ik zou doorsparen en in 1 keer wat beters kopen (desnoods 2e hands), want ik heb het idee dat met je huidige voorstel je momenteel netto niets wint (of je moet voor school krachtige berekeningen uitvoeren; dat zijn gelijk de vragen die omhoog komen door je imo nogal matige topicstart (lees de faq en kijk naar de eisen die gesteld worden voor een duidelijke TS)).

"man is not truly one, but truly two,"

• Qilion
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09-2025

Qilion

ICT student

ik zou niet snel een p4 nemen aangezien deze meestal duurder zijn dan de atlhon 64 tegen hanger.
verder is voor zo klein budget misschien een optie om een sempron of celeron te nemen dit scheeld redelijk veel en dan kan je opzich geld besteden in extra geheugen. of alvast voor betere video kaart

als video kaart zou niet nieuwste van nieuwste nemen een 6600GT of als je wat hogere eisen steld een 7600GT.
Verder is op zich een tray versie te nemen met een losse cooler meestal stiller en net paar euro goedkoper in sommige gevallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Qilion op 05-09-2006 22:36 ]

Just be your self today ok?

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ben weer wat verder ingelicht :)

Ik wil alleen absoluut géén 2e hands spullen, dan spaar ik wel een maandje of 2 door, want ik doe nu BBL (4 dagen werken, 1 dag naar school) dus verdien nu geld

Welk kostenplaatje moet ik een beetje naartoe leven?
En nogmaals, in welke richting moet ik zoeken que spullen etc?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als ik jou was zou ik eigenlijk eerst even wat meer zelfonderzoek doen. :) We zijn tegenwoordig in een tijdperk van de Core2Duo en de nieuwe Athlon sockets. Een moederbord met AGP aanschaffen is niet erg rendabel met oog op de toekomst.

Je geeft aan een redeiljke videokaart te hebben, maar houd er rekening mee dat dit echt een van de belangrijkste onderdelen zijn van je gamepc. Zoek even naar wat informatie over DirectX9 kaarten en shaders etc. Om later een spelletje als Oblivion te kunnen spelen zal je toch een redeiljke kaart moeten hebben. Als je later nog een videokaart wil kopen zit je bijna wel vast aan 2de hands, aangezien je nog met AGP werkt.

Met andere woorden: zoek even het een en ander uit. Vooral als je later nog je videokaart wil upgraden zal je toch naar een PCI-e moederbord moeten kijken. In de pricewatch kun je goedkope bordjes met PCI-e vinden. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.