[Vista] Vista RC1 installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• Strikertje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:45
Hallo

Ik zit met een probleem. Ik heb gister Windows Vista RC1 gekregen om uit te proberen. Ik heb toch nog 1 lege 160GB hardeschijf dus die wil ik daarvoor gebruiken. Hij zit aangesloten op mijn Onboard RAID controller waar ik de drivers op diskette en CD heb.

Nou heb ik de DVD in mijn brander gedaan, geboot en dan krijg je een scherm van Install Vista. Ik dus op Install gedrukt en dan krijg ik opeens een meldig dat ie drivers zoekt:

A Required CD/DVD drive device driver can not be found. Please insert the floppy, USB stick, DVD/CD for the driver.

Ik dus alle CD's, DVD's en diskette laten doorzoeken, maar hij kan helemaal niks vinden. Ik vind het toch raar, want zoals ik het lees zoekt hij een driver van mn DVD brander drive. Maar daar zijn toch helemaal geen drivers voor?

Kan iemand mij helpen, want ben wel benieuwd naar Vista.

Alvast Bedankt

Bas P.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Tja, zolang je niet bent uitgenodigd door MS om de RC1 te testen zit er ben ik bang weinig anders op dat wachten tot Vista officieel uitkomt, dan kun je het aanschaffen en bij MS aankloppen als de problemen er dan nog steeds zijn...
Start je de installatie trouwens op vanaf DVD, of vanuit Windows?

Dit is natuurlijk nogal moraalridder achtig gezeur, maar goed.
Misschien kun je vanuit een andere drive proberen te installeren? Betreft het trouwens een 32-bit of een 64-bit versie? Misschien handig er even bij te vermelden, evenals de hardware waarmee en waarop je probeert te installeren.

[ Voor 33% gewijzigd door Brede P op 05-09-2006 22:17 ]

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
Denk dat je deze vraag beter kan stellen in het vista topic !

dat wordt eerder en sneller gelezen

en groetjes zijn niet nodig op tweakers

• Strikertje
P4 3.0ghz Northwood
2x1024MB Twinmos DDR400
heel veel hardeschijven, maar installeer t op een WD 160GB S-ata schijfie.
Club3d 6600gt AGP.
Asus P4c800 Deluxe

Het is de 32 bit versie. Boot uiteraard vanaf het begin, uit XP installeren heb ik nooit geprobeerd en ga ook nooit proberen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Koppel voor de zekerheid alle andere harde schijven even af, als je dat niet al had gedaan.
Wellicht zit daar iets de boel te nekken.
Mocht je extra IDE of SATA controllers in je PCI sloten hebben zitten, trek deze er dan ook even uit.
Op die manier kun je "heel" makkelijk kans op storingen verhelpen. Je bord heeft SATA en IDE onboard, dit zou geen probleem mogen zijn.
Je zou op die manier desnoods kunnen proberen of je, door de SATA in Compatible mode te zetten, zelfs zonder drivers zou kunnen installeren.

Edit:
Op dit linkje kun je de Vista Upgrade Advisor downloaden.
Kun je vanuit Windows XP draaien, en het programma vertelt je precies waar je eventueel tegen driver issues aan kan lopen.
Ik heb er bewust een tweede PCtje voor gepakt om de toenmalige Beta2 te testen, omdat ik problemen voorzag met de RAID0 Raptors waar ik in mijn gewone PC op draai.

Edit: Inderdaad. Gewoon alleen de DVD-drive waarmee je Vista wilt installeren aansluiten, en de schijf waar Vista op moet komen te draaien. Geen ander geneuzel er omheen.
Kun je in ieder geval kijken of hij dan wel verder wil gaan.

[ Voor 39% gewijzigd door Brede P op 05-09-2006 22:36 ]

• Strikertje
Ja dan moet ik mn Promise controller (op PCI waar 2 schijven aan hangen) ff eruit halen. En alle schijven behalve de installatie schijf voor Vista loskoppelen. Bedoel je zoiets?

De Upgrade advisor zegt dat mn RAID Controller drivers handmatig geupdate moeten worden. Misschien pakt ie die drivers gewoon niet. Ik ga ff kijken voor nieuwe...

[ Voor 31% gewijzigd door Strikertje op 05-09-2006 22:40 ]

• Strikertje
Ik probeerde het vanochtend weer even, ik krijg nu die melding niet meer (heb niks aan mn PC gedaan). Maar als ik nu mn schijf op mn RAID Controller wil selecteren voor installatie, kan dat niet omdat mn drivers niet geladen kunnen worden door Vista.

Het enigste wat ik kan doen is mn schijven verwisselen...

• Strikertje
Ik heb t nu draaien op mn lappie, iig bedankt voor de hulp!

Verwijderd

ik heb een probleem met windows vista RC1 te instaleren.
Als ik van windows instalereen of boot derekt vanaf de cd komt er zo een zwart scherm met een groene progress bar waar je dan normaal gezien het instalatie scherm van vista na komt.
maar bij het zwart scherm blijft hij steken,tis te zeggen hij blijft zogezegt gewoon maar laden 8)7
hij blokkeerd niet maar blijft gewoon heel de tijd op hetzelfde scherm..
hopelijk kan iemand van jullie mij helpn!!

plzz :9~

Verwijderd

Terug naar de devtafel met vista :7

Als een schone installatie vanuit dos al niet werkt :+

Verwijderd

Kan er mij echt niemand helpen??? :| :| :|

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 08:20

Gé Brander

MS SQL Server

Jij bent volgens mij niet de Topic Starter, en je verwacht dat het iemand maar opvalt dat jij een ander bent.

Open voor een probleem een eigen topic.

Verder kunnen we je beter helpen als je wat meer informatie toevoegd aan je nieuw te starten topic. Wat voor hardware, wat heb je zelf al geprobeerd etc.

Succes!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Inderdaad Oinky, - open voor jouw eigen probleem maar even een eigen topic, zo iemand anders' topic gaan kapen is natuurlijk niet de bedoeling :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.