Linux certified laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-02 10:07
Ik moet voor een werknemer een laptop bestellen, altijd leuk maar in dit geval een behoorlijke puzzel.

De laptop moet aan een bepaalde minimum systeem eisen voldoen, deze zijn als volgt.

Om te beginnen en moet Redhat op gaan draaien, er moet een 100GB, 7200 rpm HD in zitten, minimaal 2 GB RAM en een flinke scherm resolutie van 1920x1200 (WUXGA) :')

Budget is rond de € 2000,00

Nu heb ik deze Dell Latitude D820 ( in de bovenstaande config komt deze op € 1965.00 ) al gevonden maar is deze geschikt om Redhat op te draaien?

Op de site van Redhat word ik ook niet veel wijzer...

Heeft er iemand ervaring met dergelijke eisen en kan deze mij op het juiste spoor zetten :$

Zul je net zien dat ik dit vind...

[ Voor 5% gewijzigd door Je Moeder op 05-09-2006 21:59 ]

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je kan toch van alle belangrijke onderdelen (chipset, videokaart, netwerk kaart etc) uitzoeken of er linuxdrivers voor zijn :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Bestaat redhat nog??? Redhat heet tegenwoordig RHEL (Red Hat Enterprise Linux) en is vooral gericht op servers. Voor consumenten is er nu Fedora Core (huidige stable is 5, devel is 6).
Ik heb een dell inspiron 6400, die is helemaal linuxcompatible.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-01 13:36

Kirpeknots

Wazzup!

Lenovo levert laptops waar standaard Linux als OS op geïnstalleerd staat.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Zie de reply van Orion84, lijkt me dus geen probleem om dit zelf uit te zoeken. Zeker omdat het hele driver verhaal bij linux het altijd lastig maakt. Daarom dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.