Hoi,
na een blikseminslag heeft mijn oude systeem het begeven en na menig testen bleek het moederbord stuk te zijn, dus ik een nieuw moederbord en helaas (mwa?) ook een nieuwe processor gekocht.
Maar nu krijg ik vaak vreemde foutmeldingen bij het uitpakken van sommige zip bestanden, het installeren van sommige patches (zoals van Rome TotalWar), en het installeren van sommige gedownloade programma's zoals 3dmark. Verder functioneert de pc prima: internet, emailen, office applicaties werken allemaal prima. DXdiag.exe geeft ook geen fouten, alle testjes werken. XP kan gewoon eigen patches downloaden en uitvoeren.
Het vreemde hierbij is dus dat deze fouten optreden bij zowel patches die voorheen wel werkte en nog steeds op mijn HDD staan, en bij bestanden die ik nieuw van internet download.
Ik heb Mem Test 3.4 (HCI design) gedraaid, een hele nacht en geen fouten gevonden.
Windows kan geen fouten vinden met chkdsk voor de HDD.
Avast 4.7 Home (virusscanner) heeft niets gevonden.
Ad-Aware heeft ook niets gevonden.
Kan iemand me vertellen wat er wellicht aan de hand is?
Specs:
Asus A8V-X mobo,
S939 Athon64 3500+ Venice core stepping E6
1 reep corsiar ValueSelect DDR400 1GB (VS1GB400C3)
Asus Ati 9600XT AGP8x videokaart met 128 MB geheugen
1 HDD Maxtor 80 GB, 7200 rpm, 8MB buffer (6Y080PO)
Creative Sound Blaster Audigy 4 met origenele drivers van de cd
Onboard lan met VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter driver
1 DVD-ROM LG (GDR8161B)
1 CD-RW LG (GCE-8527B)
300W voeding (Premier LC-B300ATX)
Compaq S710 CRT beeldscherm
Windows XP 32 bit met Sp2
geen mobo drivers geinstalleerd via mobo CD (dat is namelijk eerder mislukt en na herinstallatuie van XP dus niet meer gedaan)
Wel laatste versie AMD cpu driver geinstalleerd
Videokaart drivers ATI 5.13 en toegevoegd Enhanced driver 1.33 en Smartdoctor 4.86
zo, ben ik nog iets vergeten?
na een blikseminslag heeft mijn oude systeem het begeven en na menig testen bleek het moederbord stuk te zijn, dus ik een nieuw moederbord en helaas (mwa?) ook een nieuwe processor gekocht.
Maar nu krijg ik vaak vreemde foutmeldingen bij het uitpakken van sommige zip bestanden, het installeren van sommige patches (zoals van Rome TotalWar), en het installeren van sommige gedownloade programma's zoals 3dmark. Verder functioneert de pc prima: internet, emailen, office applicaties werken allemaal prima. DXdiag.exe geeft ook geen fouten, alle testjes werken. XP kan gewoon eigen patches downloaden en uitvoeren.
Het vreemde hierbij is dus dat deze fouten optreden bij zowel patches die voorheen wel werkte en nog steeds op mijn HDD staan, en bij bestanden die ik nieuw van internet download.
Ik heb Mem Test 3.4 (HCI design) gedraaid, een hele nacht en geen fouten gevonden.
Windows kan geen fouten vinden met chkdsk voor de HDD.
Avast 4.7 Home (virusscanner) heeft niets gevonden.
Ad-Aware heeft ook niets gevonden.
Kan iemand me vertellen wat er wellicht aan de hand is?
Specs:
Asus A8V-X mobo,
S939 Athon64 3500+ Venice core stepping E6
1 reep corsiar ValueSelect DDR400 1GB (VS1GB400C3)
Asus Ati 9600XT AGP8x videokaart met 128 MB geheugen
1 HDD Maxtor 80 GB, 7200 rpm, 8MB buffer (6Y080PO)
Creative Sound Blaster Audigy 4 met origenele drivers van de cd
Onboard lan met VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter driver
1 DVD-ROM LG (GDR8161B)
1 CD-RW LG (GCE-8527B)
300W voeding (Premier LC-B300ATX)
Compaq S710 CRT beeldscherm
Windows XP 32 bit met Sp2
geen mobo drivers geinstalleerd via mobo CD (dat is namelijk eerder mislukt en na herinstallatuie van XP dus niet meer gedaan)
Wel laatste versie AMD cpu driver geinstalleerd
Videokaart drivers ATI 5.13 en toegevoegd Enhanced driver 1.33 en Smartdoctor 4.86
zo, ben ik nog iets vergeten?